Počet nahlášených stížností: | 30 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 21.6.2021 byla zaplacena koupelnová skříňka Olex D80 0D1S grafit s umyvadlem za částku 7619,- ve společnosti BauMax s.r.o Plzeň. Šlo o vystavený kus, který byl demontován a zabalen do strečové folie zaměstnanci prodejny. Po dobu rekonstrukce koupelny byla skříňka umístěna v obývacím pokoji. Dne 24.8., kdy byla skříňka rozbalena, aby mohla být zavešena jsme zjistili, že je spodní část vypouklá a rozklížena. Nicméně vliv vody v obývacím pokoji je vyloučen. Dne 1.9.2021 přišlo vyjádření ze společnosti ve znění : V souvislosti s obdrženou reklamací informujeme,, že po analýze fotodokumentace a shromážděných údajů bylo rozhodnuto o zamítnutí reklamace.
Technologie výroby nábytku je přizpůsobena požadavkům prostředí, ve kterém bude nábytek použit, a použité materiály vylučují možnost samovolného pronikání vlhkosti do struktury součástí nábytku.
Přiložené fotografie naznačují nedodržování pravidel pro používání a údržbu nábytku - zaplavení vodou.
Zaslané fotografie navíc naznačují dlouhý proces poškození, přičemž zákazník je povinen nahlásit případné neshody ihned po jejich zjištění.
Nesouhlasím s vyjádřením společnosti. Vliv vody ze strany mne jako zákazníka na “koupelnovou skříňku vylučuji.
koupelnová skříňka Olex D80 0D1S grafit s umyvadlem
Rád bych, aby byla skříňka vyměněna případně navráceny finanční prostředky.
|
Tweet |
Jestliže spotřebitel uplatnil reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí. Prodejce se pak odpovědnosti za nesplněnou jakost může zprostit pouze prokázáním opaku.
Jestliže prodejce reklamaci neuznává, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku. V posudku by se znalec měl zaměřit na existenci a povahu vady a také by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Seznam znalců je k dispozici na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem se doporučujeme předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení. Pokud posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel nárok na úhradu nutných nákladů, které mu v souvislosti s reklamací vznikly, a právo na řádné vyřízení reklamace. V případném soudním sporu se také vylepší důkazní postavení spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.