Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
společnost toptrans nám doručila poškozenou zásilku.
Manžel musel řidiči s vykládkou zboží z auta pomoci (zásilka byla nadměrná-délka 3,5 metru a váha přes 50kg). Řidič evidentně vědomky dal manželovi nepoškozenou část zásilky a při pokládání na zem poškozenou část položil na spodní část zásilky, takže ležela na zemi a nebyla vidět poškozená část.
V automobilu na místě spolujezdce seděla osoba mužského pohlaví, která s vykládkou nepomohla.
Po složení této zásilky řešil řidič okamžitě zaplacení dobírky. Finanční hotovost jsme měli připravenou přesně, jelikož často řidiči nemají na vrácení. Než manžel stihl zkontrolovat zásilku, zda je v pořádku, řidič ujel (neřekl ani na shledanou). Když si manžel všiml poškození, volal mi o kontakt na řidiče, jelikož zásilka byla adresována na mé jméno. Kontakt jsem manželovi přeposlala a on kontaktoval řidiče, který mu sdělil, že je na cestě k dalšímu zákazníkovi a že se posléze vrátí sepsat reklamační protokol. (řidiči volal do 10minut)
Jelikož se do hodiny nevrátil, zkoušel ho manžel telefonicky kontaktovat ještě několikrát. Hovor mu vždy odmítl přijmout.
Zásilku může reklamovat pouze odesílatel, kterému reklamaci z důvodu že nebyl sepsán protokol zamítli. Jedná se o zboží v hodnotě 30tisíc korun.
Reklamace byla až nadmíru rychle zamítnuta a na stížnost na řidiče se nikdo neobtěžoval odpovědět.
bezpečnostní plachta na bazén-proražená
uznání reklamace-oprava
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné a bezpečné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Co se týká náhrady škody, dle § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.