Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Byla mi doručena pračka se sušičkou (nyni pred 5 dny, situaci uz 4 dny aktivne resim), bohužel mi zboží nevyhovuje a rád bych ho vrátil (je úplně nepoužité). Na zaklade komunikace s infolinkou mi bylo receno, že zboží musím donést na pobočku nebo objednat přepravce.
Nicmene tyto nabizene moznosti a jejich podminky jsou nemozne splnit:
Vraceni na prodejnu + poslani postou – vyzaduje zabaleni pracky a susicky zpet do puvodniho obalu, aby nedoslo k poskozeni. Coz vzhledem k tomu, ze jsem si zaplatil “sluzbu komplet” neni mozne udelat, protoze obalovy material byl odvezen Vasimi ridici + nemam moznost snest zbozi z 2.patra bez potrebneho vybaveni (pracka se susickoou kazda vazi 70kg).
Dale bych chtel pozadat o vysvetleni, jak je mozne, ze me ridici spolecnosti mall ubezpecili, ze pokud budu zbozi chtit vratit, tak jsou schopni pro zbozi prijet? Dopravci si byli velice dobre vedomi toho, ze zbozi mozna budu vracet, jelikoz se me ptali, jestli zbozi chci odvest rovnou, nebo si chci nechat nejaky cas na rozmyslenou.
Nemoznost zaridit dopravu pro vraceni pracky a susicky (2x70kg)
Rad bych aby spolecnost mall zajistila odvoz zbozi ode me domu zpet na svoji prodejnu, jelikoz sam nejsem schopny dopravu zaridit
- nemam obalovy material (firma mall ho odvezla v ramci sluby komplet)
- nejsem schopny sam snest zbozi dve patra ke dverim
- nemam auto na odvoz (dalo by se vyreit objednanim dopravce
Za sluzbu nemam problem zaplatit rozumne naklady spojene s timto ukonem.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Z výše uvedeného vyplývá, že je spotřebitel povinen do 14 dnů od převzetí zboží kontaktovat prodejce o odstoupení od smlouvy. Podle popisu spotřebitele ke kontaktování prodejce došlo, odstoupení od smlouvy tedy proběhlo ve lhůtě. Náklady na vrácení zboží zpravidla nese spotřebitel, výjimkou je situace, kdy o této skutečnosti podnikatel spotřebitele neinformuje. V tomto případě by nesl náklady na vrácení zboží podnikatel (podle § 1832 odst. 3 občanského zákoníku).
Podle § 1835 stejného zákona: "Podnikatel převezme zboží od spotřebitele v jeho domácnosti na své náklady, jestliže spotřebitel odstoupí od smlouvy uzavřené mimo prostor obvyklý pro podnikatelovo podnikání, zboží bylo dodáno do domácnosti spotřebitele v okamžiku uzavření smlouvy a povaha zboží jej neumožňuje odeslat obvyklou poštovní cestou." Podle komentářové literatury je mezi takovým zbožím i zboží objemné, kterým sušička, dle našeho názoru, je. Zároveň si myslíme, že je v tomto případě oboustranně výhodné, aby podnikatel zboží odvezl, vzhledem k faktu, že se spotřebitel nabídl cenu dopravy sám uhradit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Fišere,
děkujeme Vám za Váš podnět.
V případě, že je výrobek pro zákazníka nevyhovující, má samozřejmě možnost využít možnost Odstoupení od kupní smlouvy v rámci 14 denní lhůty. Vzniklé náklady s dopravu a kompletní režie vrácení je již však na straně zákazníka, nikoliv prodejce.
I pro přepravu, která by byla uskutečněna na základě objednávky z naší strany, je potřebné dle přepravních podmínek zajistit dostatečné zabalení produktu a zajištění pro dopravce. Přepravce, jakmile přebírá produkt, nese zodpovědnost za toto zboží a v případě nedostatečné ochrany produktu jej nesmí převzít.
Pro objednání svozu Vám mohu například doporučit přepravce TOPTRANS, kde je možné objednat také nadstandardní služby snesení produktu.
Mrzí mne to, ale jedná se o standardní způsob vyřízení Vaší žádosti a v rámci postupu řešení nedošlo k žádnému pochybení z naší strany, abychom mohli kladně reagovat na Vaši stížnost.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem
Kristina Draštíková, overeno@mall.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobry den vsem,
Nakonec jsem situaci vyresil sam. Nicmene, mel jsem stesti, ze mam moznost si odvoz zaridit sam. Bez teto moznosti bych tezko sitauci resil objednanim prepravce, kdyz Mall odvezl veskere obalove materialy (tim padem neni jednoduche zajistit dostatecne zabaleni produktu) + navrhovane reseni by prislo na cca 1500 kc navic.
Pokud by se situace opakovala doporucil bych zakaznikum Mall nahlasit zbozi jako vadne/nefunkcni a reklamovat ho. V tomto pripade Mall umi zaridit odvoz na svoji pobocku a dokonce zdarma.
Mozna by bylo fajn, kdyby se Mall zacal orientovat vice na sve zakazniky a nabizel takova reseni, ktere zakaznikum zivot ulehci a ne ztizi. V tomto konkretnim priklade zaradit odvoz vraceneho zbozi jako standardni sluzbu (klidne za poplatek). No nic, na Mall nikdy vic.
Dekuji za pochopeni. Dekuji dTestu za moznost publikovat stiznost.
Pekny den,
Pavel Fiser
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.