Počet nahlášených stížností: | 115 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupil jsme kolobky na dovolenou, přišli dva dny před odjezdem rozložené.
Po večerech jsme smontovali a naložili na korbu vozu zabezpečené a přikryté plachtou. Na dovolené jsme kolobky sundali s auta a hurá na výlet v prvním kopci jsme zjistili, že ho nevyjede. Koukli jsme jaký máme motor a byli jsme nemile překvapeni. Tak jsme je odstavili a volali dodavateli, ale zrovna celý týden měl dovolenou jako my. Tak jsme je nepoužívali a chodili pěšky. Dovolená nám končila v neděli a protože jsme z Mikulova na Moravě a firma je kousek od Prahy a my jsme to neměli daleko z Krušných hor, doplatili jsme si nocleh a zabezpečené kolobky jsme v pondělí odvezli přímo k dodavateli, odevzdali jsme i reklamační protokol a kopii faktury, kromě toho ještě byly vadné blinkry a jedna objímka na řídítkách vše jsme popsali. Při vrácení žádná omluva, že je to chyba dodavatele, jen nás pracovník peskoval, že jsme to měli vrátit přes kurýra i s krabicemi a nevozit takto. Dožadovali jsme se okamžité výměny, ale o tom vůbec nikdo nechtěl slyšet. Že nám to za dva dny pošlou. Dnes je čtvrtek a 3x jsme volala na reklamace jak to vypadá, paní je velice neochotná a protivná, tvrdila, že to už má dopravce a že nám to určitě dovezou. Číslo balíku prý neví takže jsme nemohli sledovat zásilku. V pátek odjíždíme nebudeme doma to jsem také nahlásila,
Říkala, že o nevadí, že kolobky přivezou zpět k dodavateli. Tak tedy nevím zaplatila jsem 62 000 a nemám nic a kolobky pouze zabalené ve folii budou cestovat sem a tam ?Tak tedy o toto uz nemám zájem, chci odstoupit od smlouvy kolobky si nechte a peníze nám dejte zpátky. Jiné řešení nevidím.
gr 10x červená a modrá
Odstoupení od smlouvy vrácení peněz
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.