Společnost


ROYAL office & telecom s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#52464Neuznaná reklamace, reklamované zboží nechtějí vrátit.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 5 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.09.2021, před 3 lety

Petr Svoboda

Znění stížnosti

Dobrý den,
Dne 6.1.2021 jsem si objednal na stránkách MALL.cz, kde prodává své zboží i prodejce Royal office & telecom, s. r. o. 1 × Printwell Chytré hodinky F-008 s Bluetoo.
V 7 měsíci se začalo sekat jediné ovládací tlačítko hodinek až nakonec přestalo fungovat úplně a hodinky jsou tedy úplně nefunkční.
5.8.2021 jsem je odeslal přímo na dovozce Royal office & telecom, s. r. o. k reklamaci. a 3.9.2021 mi po mé telefonické urgenci bylo sděleno, že reklamace byla zamítnuta z důvodu "Používáno v rozporu s návodem", nasledně mi do e-mailu přišlo i oficiální vyjádření, kde se uvádí, že se do hodinek dostala voda, protože jsem je používal v rozporu s návodem. V návodu se však uvádí, že "Hodinky jsou voděodolné a při běžném mytí rukou je nemusíte odkládat".
Hodinky jsem nikdy do vody neponořoval,neplaval, nebyl v sauně, nesprchoval, pouze při mytí rukou. Dle mého názoru jsem tedy tedy postupoval podle návodu a se zamítnutím reklamace nesouhlasím, toto jsem sdělil telefonicky i paní G., která se mnou řešila moji urgenci nevyřízené reklamace.
Navíc mi bylo sděleno (i písemně), že my reklamované hodinky pošlou zpět teprve po uhrazení poplatku za dopravu (platba předem). S tímto postupem nesouhlasím a myslím si, že vyžadováním platby předem za dopravu zboží za zamítnutou reklamaci porušuje prodejce Zákon o ochranně spotřebitele.
Tímto krokem dávám prodejci/dovozci prostor k přehodnocení postoji k mé reklamaci i šikanóznímu chování ohledně platby předem za vrácení reklamovaného zboží zpět.

Děkuji

Petr Svoboda


Produkt

Chytré hodinky F-008, černé


Požadované řešení

Vyměnit vadné zboží, nebo vrátit peníze zpět.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.10.2021 15:25, před 3 lety

Práva z vadného plnění se zásadně uplatňují v provozovně prodávajícího, ve které je přijetí reklamace objektivně možné, a to v souladu s § 2172 věta první zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a v souladu s § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel je povinen vybrat nejlevnější a v místě kam bylo dodáno dostupný prostředek přepravy. Nelze žádat po prodejci proplacení zbytečně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.

Podnikatel má tedy při oprávněné reklamaci povinnost uhradit tyto účelně vynaložené náklady. V případě, který uvádí spotřebitel, prodávající reklamaci neuznal a považuje se tak za neoprávněnou. V takových případech musí tyto náklady nést spotřebitel.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.12.2021 15:40, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2022 16:09, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.