Společnost


Nordic Telecom s.r.o.

Počet nahlášených stížností:57
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

64%
36%
Toto skore je založeno na 14 stížnostech.

#52465Podezření na bezdůvodné obohacování

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 5 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
03.09.2021, před 3 lety

Jan Tyle

Znění stížnosti

Dobrý den,

minulý rok jsem si zřídil pevný internet DSL u firmy Nordic Telecom, s.r.o. V lednu 2021 jsem se rozhodl přejít z jejich DSL internetu na 5G internet, tedy jsem telefonicky zažádal o přechod v rámci jedné společnosti na jinou službu (5G) a zrušení té stávající (DSL).

Ke konci srpna mi přišel email o blokaci služby 5G pro neplacení.

Na to jsem začal vše řešit s podporou Nordic Telecomu a zjistil jsem, že služba DSL, kterou jsem měl úplně původně, nebyla zrušena dle domluvy.

Kontaktoval jsem oddělení reklamací ohledně reklamace vyúčtování, které částečně vyřídilo můj požadavek a stornovali poslední 3 faktury. Jenže i kdyby při přechodu bylo přechodné období/výpovědní lhůta 1 měsíc, uhradil jsem 6 faktur a ne 3.

Kontaktoval jsem Ombudsmanku, která mi po hodině odepsala, že po jejím důkladném prošetření došla k závěru, že nemám nárok a že mohu být vůbec rád za 3 stornované faktury.

Zároveň mi bylo telefonicky odmítnuto získat nahrávky z našich hovorů z ledna.


Produkt

DSL + 5G Internet


Požadované řešení

Řádná refundace všech uhrazených faktur za službu, která měla být zrušena při přechodu na službu jinou


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.10.2021 15:45, před 3 lety

V případě, že spotřebitel požádal o zrušení služby (výpověď) je podnikatel povinen mu vyhovět, jestliže se výpověď zakládá na smluvním nebo zákonném důvodu. Závazek přitom zaniká podle § 1998 občanského zákoníku uplynutím výpovědní doby (v některých případech, kdy není výpovědní doba sjednána, účinností výpovědi). Podnikatel tedy nemůže takovou službu nezrušit (resp. účtovat dále poplatky), jestliže o to spotřebitel oprávněně žádá. Na druhé straně spotřebitel musí platit službu až do uplynutí výpovědní doby.

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat.

V případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunifkaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.10.2021 11:24, před 3 lety

Chybou na straně pracovníka naší společnosti nebyla původní služba ukončena řádně a z toho důvodu byla reklamace vyhodnocena i jako uznaná. Rozporem ve vyjádření bylo jen navrácení částek za vyúčtování, které bylo původně navráceno v souladu s Reklamačním řádem ve kterém je uvedeno, že vyúčtování je možné reklamovat dva měsíce zpět v tomto případě i s vědomím že zákazníkovi bylo vyúčtování zasíláno i s upozorněními na splatnost a dříve jsme reakci či reklamaci neevidovali. Zákazníkovi bylo v původní reklamaci dobropisována částka nazpět měsíce tři jako omluva a kompenzace. I přes rozhodnutí našeho Reklamačního oddělení, které postupovalo v souladu s naším reklamačním řádem a po zvážení celé situace, jsme přehodnotili náš závěr a rozhodli se vrátit zákazníkovi veškeré uhrazené faktury za období, kdy nás prokazatelně informoval, že již službu DSL od naší společnosti využívat nechce. Dne 24.9. byla dobropisována i částka zbývající a zákazník byl o uznání námitky informován. Pevně věříme, že tedy byla celá situace již vyřešena námitkou zákazníka a ještě jednou se mu za veškeré komplikace omlouváme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
8.10.2021 15:46, před 3 lety


Jan Tyle

Hodnocení:

Komentář: Pokud pominu tento případ, vždy jsem byl a jsem se společností Nordic Telecom spokojen. Společnost se rozhodla mi částku vrátit v datu zmíněném výše a tak provedla.