Společnost


DER Touristik CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:238
Z toho za letošní rok:21
Stále v řešení:8
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#52470Reklamace neorávněného poplatku za nadváho zavazadla

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 5 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
03.09.2021, před 3 lety

Václav Baroch

Znění stížnosti

Dne 1.8.2021 jsem nastoupil let QS2524 PRG- HURGHADA. Na letence jsem měl navíc odbavené zavazadlo do 32 kg. Obsluha konstatovala váhu zavazadla 28 kg a požadovala zaplacení nadváhy za 5 kg (standardní odbavené zavazadlo je 23 kg), bez toho, že nebude umožněno odbavení a odlet. Zaplatil jsem částku 910 Kč, a následně byl odbaven.
Cestovali jsme s celou rodinou 3 osoby, kde 2 měli právě jen 23 kg, ale to jsme nepřekročili, a měli dokonce jen jedno zavazadlo v tomto režimu, pouze moje, kdy jsem měl zaplacenu již v základu, nadváhu do 32 kg, bylo nepropuštěno.
Po příletu jsem podal prostřednictvím zástupce (prodejce letenek) reklamaci pro navrácení neoprávněně naúčtovaného poplatku.
Tato reklamace byla následně dne 3.9.zamítnuta, jako nepoprávněná


Požadované řešení

Vrácení neoprávněně účtovaného poplatku za nadváhu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.10.2021 15:33, před 3 lety

Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Jestliže bylo zaplaceno za odbavení zavazadla do 32 kg a byl účtován poplatek za překročení nižšího limitu (tedy 23 kg), má zákazník právo službu reklamovat. Pro úspěšné vyřízení reklamace je nutné, aby si spotřebitel uschoval doklady, kterými tvrzené skutečnosti dokáže (v tomto případě zaplacení zavazadla do 32 kg a následné naúčtování překročení limitu 23 kg). Jestliže tyto skutečnosti spotřebitel nemůže prokázat, je možné, že reklamace bude vyřízena v jeho neprospěch.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.12.2021 15:40, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2022 16:11, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.