Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Před několika měsíci jsem reagovala na inzeráty prodeje domu v insolvenci.
Tato firma poslala mail kde vše nasvědčovalo že informace které dostanu po registraci na jejich stránku budou zcela zdarma.
Nikdo nezavolal, nikdo neposlal smlouvu "OZNÁMENÍ O ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY O POSKYTNUTÍ SLUŽEB V RÁMCI ZAJIŠTĚNÍ OBSTARÁNÍ PŘÍLEŽITOSTI NABYTÍ VLASTNICKÉHO PRÁVA K NEMOVITOSTEM Z INSOLVENČNÍHO ŘÍZENÍ" tato přišla až s vymáhacím mailem kde se dožadují platby 6000,-.
Tato informace mi nebyla sdělena dostatečně jasně, ani nijak jinak upozorněna, naopak bylo vyzdvihováno že je vše zdarma a poplatky začínají až ve chvíli kdy se účastním aukce a jeho vymáhání začalo až po několika měsících.
Již jsem kontaktovala daný portál a pokud nedojdeme k příznivému vyřešení, hodlám kontaktovat čoi.
Poplatek
Zcela jasné ne nějakým drobným písmem který není dostatečně zvýrazněný a tak aby bylo hned jasné že se jedná o takto vysoký poplatek! Nikdo kdo by jasně byl upozorněn že za tuto "službu" bude platit 6000,- by tento fakt jen tak nepřešel. Neplacení poplatku.
|
Tweet |
Podnikatel je povinen spotřebitele informovat o ceně nabízené služby vhodným, jasným a srozumitelným způsobem, v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy [§ 1811 odst. 1, 2 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, dále také § 12 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele].
Nejvyšší správní soud opakovaně uvedl, že „informace o ceně musí být spotřebiteli přístupné okamžitě bez toho, že by byl nucen činit jakýkoliv úkon směřující k jejímu zjištění“ (rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 2. 4. 2015, č. j. 7 As 243/2014-22 nebo rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 29. 3. 2018, č. j. 9 As 32/2018-31).
V tomto konkrétním případě je spotřebitel nucen učinit ke zjištění ceny další úkon(y). Z tohoto důvodu, v souladu s judikaturou Nejvyššího správního soudu citovanou výše, se domníváme, že spotřebitel není poučen o ceně služby vhodným, jasným a srozumitelným způsobem.
Kromě toho, úkon, který spotřebitel musí učinit, spočívá ve vyhledávání ceny v aukčních podmínkách, tedy v dokumentu umístěném mimo smlouvu hlavní („hlavní smlouvou“ je v tomto případě registrační formulář). Odkazuje-li smlouva hlavní (tj. v tomto případě registrační formulář) na nějaký externí text, který má upravit práva a povinnosti stran, je tento externí text nutné považovat za obchodní podmínky. Ústavní soud přitom výslovně zakázal možnost sjednat si v obchodních podmínkách smluvní pokutu (nález Ústavního soudu 11 ze dne 11. 11. 2013, sp. zn. I.ÚS 3512/11). Při využití logických argumentů lze dojít k tomu, že pokud je zakázáno sjednat si v obchodních podmínkách smluvní pokutu, tím spíše je zakázáno sjednat si v obchodních podmínkách cenu služby. Obchodní podmínky mají dle Ústavního soudu „sloužit především k tomu, aby nebylo nezbytné do každé smlouvy přepisovat ujednání technického a vysvětlujícího charakteru.“ Ujednání o ceně služby jistě není ujednáním technického a vysvětlujícího charakteru, právě naopak – jde o jedno z nejpodstatnějších smluvních ujednání.
Pokud jde o informování spotřebitele o tom, že „registrace je zpoplatněna dle platných Aukčních podmínek a ceníku – zde“, je sice toto informování provedeno ve smlouvě hlavní (tj. v registračním formuláři), nicméně občanský zákoník, zákon o ochraně spotřebitele i cenové předpisy vyžadují informování o ceně, nikoliv pouze informování o možném placeném charakteru služby.
Pokud jde o rozsudek okresního soudu v Hradci Králové, na nějž se společnost obvykle odkazuje (viz https://www.s-drazby.cz/clanek/s-drazby_poplatek_soud.html), je tento rozsudek soudu nejnižší instance závazný pouze pro konkrétní strany sporu. Nad to se v tomto rozsudku vůbec neuvádí, že byla splněna informační povinnost ohledně ceny. Naopak, dokonce se v něm uvádí, že spotřebitel „měl možnost požadovaný poplatek neuhradit, pokud s ním nesouhlasil.“
Pokud jde o stanovisko krajského inspektorátu České obchodní inspekce pro Královéhradecký a Pardubický kraj, na které se společnost obvykle odkazuje (viz https://www.s-drazby.cz/clanek/s-drazby_poplatek_coi.html) a z kterého jsme i my při posuzování těchto konkrétních sporů do značné míry vycházeli, obdrželi jsme k 15. 4. 2021 vyjádření ústředního orgánu České obchodní inspekce, které stanovisko krajské pobočky vyvrací. Stanoviska krajského inspektorátu proto již nejsou aktuální.
Z tohoto důvodu v současné době již neexistuje relevantní zdroj, ze kterého by bylo možné dovodit, že tento „model informování o ceně“ je souladný se zákonem. Spotřebiteli proto podle našeho názoru registrací nevzniká povinnost k úhradě registračního poplatku, a to bez ohledu na to, kdy se ke službě zaregistroval.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, výše uvedený názor dTestu je zcela v rozporu s názorem Okresního soudu v Hradci Králové, který tvrdí, že k informovanosti klienta stačí skutečnost, že se klient měl možnost seznámit s aukčními podmínkami, resp. se smluvními podmínkami a to před samotnou registrací. Pokud bude klient mít zájem, můžeme mu toto soudní rozhodnutí poslat emailem. Soud řešil otázku vznikl nárok na poplatek naší společnosti nebo nevznikl ? Rozhodnutí soudu, ano nárok na poplatek VZNIKL, naše společnost má nárok na poplatek po právu. Dotaz na klienta, kde jste na webu nebo v emailu viděla informaci, že naše služby jsou zdarma ??
Vzhledem k tomu že nebyla poskytnuta žádná služba z vaší strany není nic co byste si měli účtovat. Všude máte že je pouze na spotřebiteli zda využije vaše služby nebo ne a tyto jsem já nevyužila.
Nemám zájem o váš rozsudek který se týká klienta který se aukce opravdu účastnil a poté poskytnutou službu nechtěl platit. O tom již vím. Tam je samozřejmostí že na placení máte právo, nicméně nemá to co dělat s podfukem ohledně neuvádění ceny dostatečně jasně a řádně, na který jste dostali nejen mne ale i velkou řádku lidí přede mnou, jak jde ostatně vidět ze zkušeností jiných.
Druhá věc která je nesmírně alarmující je vaše nekomunikace na vámi uvedených číslech a emailech a také samotném vašem webu.
Cituji
Po přiřazení Vaší registrace k poptávce, kterou jste odeslali z realitní inzerce s Vámi bude zahájena obratem další komunikace o možnosti výhodného nákupu nemovitosti, nejpozději však do 48 hod (v pracovních dnech)
Do dnešního dne se stále nikdo neobtěžoval mne kontaktovat nebo mi odpovědět.
Vaše jednání je neetické a proklikávání se webem aby člověk zjistil co vlastně kde a kolik bude platit prostě není řádné obeznámení s podmínkami o placení. Zvláště pak i zákeřné vyčkávání s odpovědí za datum splatnosti faktury za vaši údajnou službu.
Nebyla-li ze strany společnosti poskytnuta žádná služba, není spotřebitel povinen hradit protiplnění (registrační poplatek).
Jestliže převážná část služby spočívá ve zprostředkování informací (které probíhá zpravidla při vzájemné komunikaci), a tato komunikace nebyla ve lhůtě, kterou podnikatel spotřebiteli sdělil, vůbec zahájena, jedná se navíc o prodlení s plněním na straně podnikatele. Pokud je podnikatel v prodlení, má spotřebitel nárok na bezplatné odstoupení od smlouvy dle § 1978 (popř. § 1977) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Tyto všechny nároky běží současně vedle toho, co je popsáno v našem prvním vyjádření v této věci - tzn. v možnosti spotřebitele nehradit poplatek, o němž není informován ve smlouvě samotné, ale jen v obchodních podmínkách.
Stížnost přeřazujeme na společnost s žádostí o vyjádření se k požadovanému řešení sporu. Tímto požadovaným řešením je návrh spotřebitele neplatit poplatek.
Dobrý den, podvádíte Vy nás, objednala jste si u nás informace k těmto insolvenčním nemovitostem a nyní tvrdíte opak:
87697INS
89589INS
informace Vám byly odeslány:
From: insolvence@s-drazby.cz
Sent: Monday, June 28, 2021 2:24 PM
To: 'margarinff@seznam.cz'
Subject: RE: Reality.iDNES.cz: Nový dotaz na inzerát
a
From: insolvence@s-drazby.cz
Sent: Monday, June 28, 2021 2:23 PM
To: 'margarinff@seznam.cz'
Subject: RE: Reality.iDNES.cz: Nový dotaz na inzerát 87697INS
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý večer. Tímto ukončuji komunikaci s vámi skrze dTest. Nikam to nevede a je očividné že nejsem jediná podvedená a nemá smysl zde plýtvat čas a energii kterou mohu věnovat raději své rodině.
Telefon je pro vás očividně nadlidský úkol zvednout ale agresivní maily zvládáte posílat klidně i o půlnoci. Vřelé díky za údajné prohlídky o které jsem si požádala a telefonické kontaktování které jsem požadovala, byť jsem je nikdy neobdržela ani k žádným nedošlo.
Lžete, neposkytujete služby o které jste tázání a taháte z lidí peníze za "služby" které absolutně neodpovídají ceně ani jiným požadavkům.