Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, ráda bych podala stížnost na včerejší nepříjemnou situaci, která mi byla způsobena. Včera odpoledne jsem chtěla jet vlakem ze stanice Králíky/Červený potok, konkrétně v 17.38. Na Idosu jsem se dočetla, že zastávka je obsluhována náhradní autobusovou dopravu. Ani Idosu, ani na stránkách ČD ale nelze dohledat informaci, odkud tato náhradní autobusová doprava odjíždí, zda ze stanice vlakové, či z jiné, autobusové zastávky. Cestující nemá možnost takto jednoduchou informaci nikde dohledat, nezbývá mu tedy, než obcházet veškeré zastávky hromadné dopravy v obci a zjišťovat, odkud autobus jede. Já jsem tedy včera volala na infolinku ČD, kde mi velmi milá paní operátorka nedokázala na tuto odpovědět, byla však tak laskavá, že se spojila s dopravcem, v tomto případě se společností Leo express, která pro ČD tuto autobusovou dopravu zajišťuje, kde jí sdělili, že autobus odjíždí z autobusové zastávky u kostela. Tedy ne od vlakového nádraží, odkud běžně NAD odjíždí, ale z autobusové zastávky, která je vzdálena od té vlakové asi kilometr. Běžný cestující, kterého nenapadne složitě zjišťovat odjezd prostřednictvím telefonní linky ČD, by tedy jistě čekal na zastávce vlakové a spoje by se nedočkal. Prosím o nápravu a zajištění informovanosti cestujících a místě, odkud jeho spoj odjíždí, ať už na Idosu, nebo na vašich internetových stránkách. Druhá část mojí stížnosti se týká dopravce Leo express, který pro vás NAD zajišťuje. Tento autobus se přiřítil k zastávce, na které jsem stála spolu s třemi dalšími cestujícími, ani nepřibrzdil, nezastavil a odjel. Podotýkám, že jsme stáli opravdu téměř v cestě, s nasazenými respirátory a peněženkami v rukou, pan řidič nás viděl, koukal na nás a přesto nám nezastavil. Byl to poslední spoj toho dne, který mne mohl odvézt do Hanušovic, kde mi navazoval vlak do Olomouce. Musela jsem tedy obvolat všechny své známé a uprosit je, zda by pro mne někdo přijel autem, cesta dohromady čítá 160 km. Domnívala jsem se, že žijeme v civilizované zemi 21.století, kde se člověk může spolehnout na tak jednoduchou věc, jako je jízdní řád. Zřejmě ale záleží na tom, jak se řidič zrovna vyspí, a zda se mu chce vůbec zastavit na plánované zastávce. Z včerejšího dne jsem opravdu znechucena a odteď pokaždé, když někam pojedu, budu muset volat na vaši infolinku, aby mi bylo potvrzeno, zda spoj jede opravdu z místa, z kterého jet má, a zda zastaví, či nikoliv. Byla bych ráda, kdyby došlo k nápravě a cestující se nemuseli hromadné dopravě svěřovat s obavami, zda se dostanou domů, nebo budou muset nocovat někde na zastávce
Poskytování informací cestujícím o místě odjezdu náhradní autobusové dopravy prostřednictvím Idosu nebo webových stránek ČD a sjednání nápravy u společnosti Leo Express, která tuto službu pro ČD zajišťuje. Nespolehlivost společnosti Leo Express vrhá špatné světlo i na ČD, jelikož ty mají zajistit adekvátní dopravu svým cestujícím
|
Tweet |
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.