Společnost


HALIMEDES, a.s.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#52492Nevrácení přeplatku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 12 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
06.09.2021, před 3 lety

Marek Baláš

Znění stížnosti

Dobrý den,
mám problém s nevrácením přeplatku od dodavatele plynu Halimedes a.s.

Dne 28.6.2021 mi poslali vyúčtování, ve kterém jsem zjistil přeplatek 3790 Kč, který byl dle vyúčtování splatný do 23.7.2021.

Jelikož nebyl přeplatek do uvedeného data vrácen, poslal jsem 9.8.2021 společnosti připomínku ohledně vrácení přeplatku. Ještě ten den mi bylo odpovězeno, že se situace prověří a obratem bude vše napraveno.

Dne 12.8.2021 jsem upomínal znovu, ovšem již bez odpovědi.

Proto jsem 16.8.2021 poslal společnosti reklamaci na nevrácení přeplatku.

31.8.2021 uběhlo 15 dnů od podání reklamace a stále nemám žádnou reakci od dodavatele a ani mi nebyl vrácen přeplatek.


Produkt

Dodávka plynu od společnosti Halimedes a.s.


Požadované řešení

Požaduji vrácení přeplatku a pokud je to možné tak také náhradu za prodlení vrácení přeplatku a prodlení při nevyřízení reklamace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.9.2021 08:33, před 3 lety

Pokud společnost nevrátila přeplatek v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení. Spotřebitel v takovém případě může žádat vyplacení přeplatku ihned a navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nebyl-li přeplatek vyplacen včas, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.

Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2021 12:21, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.