Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
přes internetový obchod outlet-alpine.cz jsem obdržela objednané zboží, které ovšem neodpovídalo popisu - píší, že se jedná o zimní bundu, což se zcela jistě nejedná. Zboží jsem vrátila necelý týden od obdržení zboží s tím, že si přeji vrátit peníze zpět na účet. Z obchodu mi volali, že mi peníze nevrátí, že zboží bylo používáno (nebylo!!), že obleček voněl parfémem (to může být pravdou, používám velmi intenzivní parfém, při zkoušení mohl obleček lehce načuchnout). Zboží bylo vráceno v původním obalu i se všemi visačkami. Když jsem paní začala negovat její domněnku, že bylo zboží nošeno, po chvíli mi řekla, že v kapse našla použitý kapesník, což zcela jistě nemůže být pravdou. Neuměla jsem se dostatečně bránit, tak se obracím na pomoc k vám. Tento obchod má hezké hodnocení na internetu, zboží přišlo včas, při dodání zboží žádný problém nenastal, nicméně po vrácení zboží zpět už obchod kladně nehodnotím. Nechci se nechat odbít jejich větou, že v oblečku našli kapesník a proto mi peníze nevrátí. Můžete mi, prosím, pomoci, jak bych mohla při takové situaci dále postupovat? Děkuji, s pozdravem a přáním pěkného dne,
Štulová Petra
Dámská zimní bunda Alpine Pro s úpravou ECO PFC FREE a výplní HI-THERM / KÓD: LJCP365990R
Za vrácení NEPOUŽITÉHO zboží v zákonné lhůtě 14 dní si přeji vrátit mé peníze zpět na účet.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Odstoupení od smlouvy je jednostranný právní jednání, který nemůže být podnikatelem odmítnuto. Podnikatel je naopak povinen odstoupení od smlouvy akceptovat.
Avšak spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN). Postup podnikatele není možný, protože nemůže odmítnout vrátit celou částku. Podnikatel může pouze snížit vrácenou částku, v případě, kdy došlo k poškození nebo jinému znehodnocení zboží, a to pouze v míře v jakém došlo k znehodnocení zboží. Podle našeho názoru ke znehodnocení zboží vůbec nedošlo.
Dobrý den,
zboží bylo sice vráceno ve 14-denní lhůtě, ale vzhledem k tomu, že jevilo známky používání, byla zákaznice na tuto skutečnost telefonicky upozorněna. I přesto jsme se rozhodli nakonec zákaznici vrátit celou kupní cenu za vrácené zboží. Platba objednávky byla uskutečněna online kartou, proto byla dne 2.9. na platební bráně Comgate zadána žádost o refundaci a 7.9. byla tato refundace platební bránou vyřízena a zákaznici byla tento den odeslána částka zpět na stejný účet, ze kterého byla platba provedena. Tím jsme tuto záležitost považovali za uzavřenou
Hezký den
Jaroslav Kozlík - jednatel K Sporting s.r.o.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.