Počet nahlášených stížností: | 25 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den. Řeším níže uvedený problém, Asi 4 roky užívám internetové připojení od společnosti Starnet s.r.o. IČ: 26041561. Smlouva byla sespána na dobu neurčitou. Vzhledem k dlouhodobému nefungování intenetu jsem uvedenou společnost začátkem srpna 2021 kontaktoval prostřednictvím emailu a online chatu a sdělil jim předmětný problém. Vzhledem k tomu, že uvedená společnost mě nijak nekontaktovala a problém neřešila rozhodl jsem se dne 10.08.2021 o vypovězení smlouvy ke dni 31.08.2021. Toto jsem učinil formou emailové zprávy a následně i formou datové zprávy přes datovou schránku. Uvedená společnost nemá žáný oficiální formulář pro výpověď smlouvy, což mi bylo později potvzeno a výpověď byla sepsána volnou formou se všemi náležitostmi. Reakce ze strany společnosti nebyla v uvedeném měsíci žádná. Dne 01.09.2021 mi přišla emailová zpráva s výzvou o uhrazení internetu na další období od
01.09.-30.09.2021. Dne 06.09.2021 jsem byl uvedenou společnosti nakonec kontaktován, že výpověď smlouvy byla ke dni 10.08.2021 akceptována a bylo mi vystaveno další vyúčtování. V druhém vyúčtování je mi účtována částka za služby (30 denní
výpovědní lhůta od 10.08.2021 do 10.09.2021), tedy nejméně od
01.09.2021-10.09.2021 mi je částka za služby účtována duplicitně. Dále na dotaz co vše zahrnuje položka "Deaktivace IP" za částku 900,- Kč mi bylo mimo jiné sděleno, že byly provedeny níže uvedené servisní úkony:
- zrušení konfigurace u vrácené jednotky MikroTik
- ozkoušenífunkčnosti vrácené jednotky
- ozkoušení funkčnosti PoE adaptéru
K tomuto uvádím, že tyto úkony nebyly a nemohly být provedeny, neboť zařízení, které jsem užíval je v mém majetku a nebylo společnosti Starnet "vráceno". Společnost Starnet nikdy v místě připojení neinstalovala žádné své zařízení a nebyl proveden žádný servisní úkon. Použité zařízení bylo ještě z doby jiné lokální firmy poskytující v daném místě internet. Tedy neoprávněně mi byly naúčtovány poplatky za neexistující servisní úkony. Veškeré tyto informace jsem uvedené společnosti sdělil, jak formou emailových zpráv, tak formou datových zpráv přes datovou schránku, ale uvedená firma věc neřeší a dále mi
posílá vyúčtování a neoprávněně a podvodně se obohacuje. Dále chci uvést, že po celou dobu využívání služeb společnosti Starnet jsem řádně a včas platil faktury za poskytované služby a o zrušení internetu jsem požádal z důvodu, že porušovala smluvní podmínky a dlouhodobě
neřešila nefungující internet. Prosím o radu, jak dále postupovat, neboť vzhledem k nulové komunikaci ze strany uvedené společnosti,
očekávám zasílání dalších vyúčtování a upomínek za neuhrazené
platby. Dokud nebude věc vyřízena, nemám v úmyslu společnosti dané
platby uhradit. Děkuji. Hezký den. Radek B.
internet
vystavení platného vyúčtování za poskytnuté služby
|
Tweet |
Spotřebitel má nárok na reklamaci vyúčtování. V případě, že reklamace bude zamítnuta a spotřebitel nebude souhlasit, má možnost se do jednoho měsíce od vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad.
V případě, že spotřebitel požádal o zrušení služby (výpověď) je podnikatel povinen mu vyhovět, jestliže se výpověď zakládá na smluvním nebo zákonném důvodu. Závazek přitom zaniká podle § 1998 občanského zákoníku uplynutím výpovědní doby (v některých případech, kdy není výpovědní doba sjednána, účinností výpovědi). Podnikatel tedy nemůže takovou službu nezrušit (resp. účtovat dále poplatky), jestliže o to spotřebitel oprávněně žádá. Na druhé straně spotřebitel musí platit službu až do uplynutí výpovědní doby.
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat.
V případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunifkaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.