Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Měli jsme zaplacené lekce u školy Plamínek v Praze, které měly probíhat září-prosinec 2020.Z důvodu vládních nařízení byly po první lekci zrušeny. V lednu 2021, jsem se snažila domluvit na částečném navrácení peněz. Škola nebyla příliš ochotna komunikovat. Po telefonátech a několika emailech stejně nesouhlasila s navrácením a řekla, že máme vydržet, až budou lekce obnovené. Sami ale uznali, že neví, kdy to bude a může to trvat i roky. Informace o obnovení kurzů přišla v srpnu. My o kurzy již nemáme zájem. Pokoušela jsem se znovu kontaktovat pana Plamínka na základě informací od časopisu d-test - "Jedná o následnou nemožnost plnění dle § 2006 zákona č. 89/2012, občanský zákoník. Dané ustanovení říká, že stane-li se dluh po vzniku závazku nesplnitelným, zaniká závazek pro nemožnost plnění.V takovém případě si strany musí vrátit, co navzájem plnili a škola by Vám měla vrátit uhrazené prostředky.". Pan Plamínek na emaily neodpovídá. Telefonicky s ním už mluvit nechci, jelikož při posledním telefonátu nám řekl, že on za nic nemůže a pokud nechceme přijmout kurzy v budoucnu, tak je to náš problém. Našli jsme i další pár, který má s tímto problém a rádi by alespoň částečnou kompenzaci za kurzy, které neproběhly.
Taneční kurzy
Navrácení peněz za kurzy.
|
Tweet |
Jak správně píše spotřebitelka, jedná se o následnou nemožnost plnění podle § 2006 občanského zákoníku. Podnikatel může spotřebiteli nabídnout nový termín, případně poskytnout například poukaz, nicméně spotřebitel nemusí takovou nabídku přijmout a má právo na vrácení peněžních prostředků, které byly podnikateli poskytnuty.
Pokud se změnou závazku spotřebitel nesouhlasí, bude závazek pro nemožnost plnění ze strany pořadatele zrušen a spotřebitel bude mít možnost na vrácení peněžních prostředků, které uhradil poskytovateli, proběhla-li úhrada v předstihu, za ty termíny, které následují po zrušení smlouvy, resp. za ty termíny, které nebyly plněny. V řešené věci spotřebitelka zaplatí za 1 lekci. Pokud by spotřebitel s přesunutím souhlasil, je nutné toto právní jednání kvalifikovat jako tzv. novaci.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.