Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Tvrzena "neodborná manipulace" s MOPem, která měla údajně za následek deformaci trubkové násady v místě, kde je oslabena otvorem pro ovládání ždímacího mechanismu. Požadoval jsem doložení výše citovaného tvrzení, neboť výrobek žádnou odbornou manipulaci nevyžaduje a fungoval jen dvakrát k čistění plochy cca 12m2. Zástupce ředitele prodejny se mi vysmál, popřál mi posměšně "hodně úspěchů" a namísto toho, aby mne seznámil s požadovaným odborným posouzením, ze kterého výše citované tvrzení údajně vychází, pouze mi okopíroval potvrzení o přijetí reklamace, které nebyl ochoten označit ani podpisem, nebo označením za co jej vydával. Na mou opakovanou žádost reagoval dalšími posměšky a pak odešel. Navrhl, ať si nechám zpracovat odborný posudek, pokud chci věc dále řešit. Nutno dodat, že jsem byl na jeho příchod nucen asi 15-20minut čekat.
MULTI MOP 3in1 označený symbolem 2 years guarantee (1. tvrdý kartáč, 2.mycí houba se ždímacím mechanismem, 3.stěrka na boku kartáče)
Vrácení peněz, případně výměna za výrobek bezvadný, který bude možno používat 1x týdně nejméně po dobu dvou let k čištění chodby o ploše cca 12m2.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení např. o mechanickém poškození, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Argumenty svědčící ve prospěch spotřebitele jsou okolnosti, že se vada vyskytla ve velmi krátkém časovém intervalu od koupě. Při převzetí se mohlo jednat o vadu, která nebyla seznatelná pouhým okem. Dokud prodávající nepředoží důkaz opaku, má se za to, že je zboží vadné a spotřebitel může primárně požadovat výměnou součásti zboží.
Společnost Global Stores, a.s. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.