Společnost


DELUXE WINE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:70
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#52535Dodání objednávky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
07.09.2021, před 3 lety

Aneta Schillerová

Znění stížnosti

Dobrý den,
Připojuji se ke stížnosti k této firmě. Můj problém s nimi je ale opačný. V telefonickém rozhovoru mi slečna z této společnosti nabídla přes klub “Víno zábavně” možnost vyzkoušení jejich bedýnek s tím, že si budu moct vybrat bedýnku dle mých preferencí. Nicméně mi pár dnů na to přišla zálohová faktura (k neobjednanému zboží) s informací, že mi zásilku odesílají. Hned od obdržení informace od dopravce jsem dala zrušit zaslání a balík se vrátit zpět dodavateli. To je neodradilo zásilku odeslali znovu a dodali ji i přes označení k vrácení (bohužel zásilku převzali na vrátnici). Ihned jsem psala email s žádostí o vrácení zboží, na který neodpovídají. Telefonickou domluvou se pouze dozvím , že pán na lince není kompetentní a předává informaci dál (kde se už nikdo neozve). Vzhledem k ostatním zkušenostem se domnívám, že se bude jednat o nějakou taktiku a obávám se, že informace k vrácení zásilky se nedostanu a firma si bude nárokovat cenu i přes oficiálně neuzavřenou objednávku.


Produkt

Bedýnka vín


Požadované řešení

Vrácení zboží na náklady dodavatele.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.9.2021 11:51, před 3 lety

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.

Neobjednané plnění je podle zákona o ochraně spotřebitele, přesněji podle přílohy č. 2 písm. f) agresivní obchodní praktikou. Agresivní obchodní praktiky jsou zakázaným jednáním, a spotřebiteli tak na jejich základě nevzniká povinnost platit požadovanou částku. Spotřebitel také může podat podnět k České obchodní inspekci.

V případě, že by smlouva platně uzavřena má spotřebitel při koupi zboží na dálku dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2021 16:29, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.