Společnost


DERTOUR Česko s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#52546Ztráta radosti z dovolené - jiné ubytování než ve smlouvě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 23 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.09.2021, před 3 lety

Veronika Sabolová

Znění stížnosti

Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o prověření zájezdu, který jsem zakoupila na základě cestovní smlouvy č. VS/2103941, uzavřené dne 30. 6. 2021. Smlouva se týká zájezdu na Mallorcu konaného v termínu od 5. července do 12. července 2021. Hlavní nedostatek naší dovolené spočíval v tom, že jsme si objednali ubytování v hotelu Globales Cala Viñas a jak nám bylo sděleno na letišti po příletu, náš hotel byl overbooked a CK nás posílá do jiného hotelu, a to Whala!Isabela, kde pro nás neměli připravený pokoj. Bez naší aktivní komunikace nám hrozilo, že 1. noc budeme spát na ulici a další dny bychom trávili v hotelu, který nesplňoval kategorii, kterou jsme si objednali - měli jsme zaplacený hotel 4*, hned u moře, adults only a all inclusive. Hotel, do kterého nás CK posílala, byl 3*, nebyl u moře, nebyl adults only a nebyl s all inclusive. Po příletu jsem podala reklamaci zájezdu, kde požaduji kompenzaci ztráty radosti z dovolené a pobyt v jiném hotelu než ve smlouvě. Požadovaná kompenzace podle tzv. frankfurtské tabulky slev je 25 % z ceny zájezdu.
Cestovní agentura Der Tour nám poskytla kompenzaci ve výši 100 EUR na místě a nyní po podání reklamace nabízí dalších 100 EUR. Tato kompenzace nám vzhledem k celkové ceně zájezdu 2.110 EUR (55.035,- Kč) připadá nepřiměřeně nízká.
Předem Vám děkuji za Vaši poskytnutou pomoc.
Mgr. Veronika Sabolová


Produkt

Zájezd na základě cestovní smlouvy č. VS/2103941, uzavřené dne 30. 6. 2021. Prodávající: airstop.cz, pořádající: cestovní agentura DerTour. Smlouva se týká zájezdu na Mallorcu konaného v termínu od 5. července do 12. července 2021


Požadované řešení

Dne 14.7. jsem podala reklamaci zájezdu, kde požaduji kompenzaci za tzv. ztrátu radosti z dovolené, a to kompenzaci ve výši 25 % podle frankfurtské tabulky slev. CK nám včera (tj. 7. 9. 2021) odpověděla, že nám nabízí dalších 100 EUR jako kompenzaci k již vyplaceným 100 EUR (dalších 100 EUR nám vyplatila za to, že jsme 1. noc hradili ze svého za náhodné ubytování, abychom nezůstali spát na ulici - za noc na 2 osoby to bylo právě 100 EUR).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.10.2021 12:18, před 3 lety

Na základě smlouvy o zájezdu se pořadatel zavazuje, že pro zákazníka obstará zájezd a zákazník se za to zavazuje zaplatit cenu.

Za řádné splnění povinností plynoucích ze smlouvy o zájezdu pak zákazníkovi odpovídá pořadatel a to i v případě, že v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby. V případě, že zájezd kvalitativně neodpovídá sjednanému plnění, jedná se o vadu zájezdu, kterou je třeba reklamovat. Více informací, jak může spotřebitel postupovat je možné nalézt v článku dTestu na tomto odkaze: https://www.dtest.cz/clanek-8980/nedostatky-zajezdu-reklamujte-co-nejdrive.

U vad, které není možné na místě odstranit, zbývá právo na finanční kompenzaci. Sleva přichází do úvahy za situace, kdy typicky není možné vadu odstranit nebo už na to není čas. Řídit se zákazník může tzv. frankfurtskou tabulkou slev, kterou užívají při rozhodování zejména německé soudy. Podle ní by například u jiného než smluveného hotelu bylo možné požadovat slevu 10 až 25 % a u jiného umístění hotelu 5 % až 15 % z ceny zájezdu. Frankfurtská tabulka slev sice není pro české soudy závazná, avšak české soudy z ní často čerpají při vyčíslovaní případné újmy způsobené vadami zájezdu.

Navíc je možné za určitých okolností uplatnit vůči pořadateli zájezdu tzv. újmu za narušení dovolené dle § 2543 občanského zákoníku. Nárok na náhradu škody způsobené narušením dovolené je možno uplatnit zejména v případě, že byl zájezd vinou pořadatele zmařen nebo podstatně zkrácen. Tuto náhradu je možné uplatnit spolu s reklamací vad zájezdu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.12.2021 16:00, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2022 16:41, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.