Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dne 3.3.2020 jsem si prostřednictvím Kiwi.com zarezervovala lety :
z Prahy do Malagy na den 4.4.2020 plánovaný odlet v 10:40 hod (Rayair)
a
z Malagy do Vídně na den 15.4.2020 plánovaný odlet v 10:10 hod. (Wizzair)
Rezervace mi byla potvrzena s číslem 111 561 648 a byla stanovena cena letů na 9 477 Kč (slovy devěttisícčtyřistasedmdestásedm korun českých).
Cena byla uhrazena téhož dne v plné výši.
Dne 19.3.2020 jsem obdržela oznámení, že lety byly zrušeny v rámci opatření Covid 19. Dále jsem obdržela nabídku na získání ceny letenek prostřednictvím kiwi.com zpět za poplatek 20€, který jsem uhradila téhož dne. Dne 4.6.2021 jsem obdržela zprávu, kde stojí, že "dopravci nám vrátili vaše peníze" a zároveň výzvu, abych si vybrala jednu z nabízených variant a to voucher, nebo vrácení části uhrazené částky.
Na tuto výzvu jsem 9.6.2021 odpověděla, že nesouhlasím s žádnou z nabízených variant a trvám v souladu s relevantními právními předpisy na vrácení částky v plné výši ( odpověď mám i v emailu). Ještě téhož dne mi přišlo potvrzení přijetí zprávy, která se ovšem nedočkala reakce.
Dne 25.6.2021 jsem obdržela oznámení z Kiwi.com, že z důvodu, že jsem nezvolila žádnou variantu mi bude vrácena částka 4382.57 CZK formou kreditu/voucheru za zpáteční let Malaga - Vídeň. Za let Praha - Malaga nebyla žádná částka doposud vrácena.
Společnost Kiwi.com jsem informovala, že si nepřeji si obdržet žádnou část formou kreditu. Bez reakce.
Dne 13.8. jsem kontaktovala Kiwi.co přes centrum podpory, že trvám na vrácení peněz v plné výši a nikoliv formou voucheru.
Snažila jsem se sama zažádat o vrácení peněz společnost Ryanair, ovšem bylo mi sděleno, že o refundaci již bylo zažádáno (firmou Kiwi.com), takže nemohu zažádat znovu. Z osobní zkušenosti vím, že firma Ryanair vracela peníze v plné výši. O peníze si ale nemohu zažádat, protože to za mě vyřizovala firma Kiwi.com, která mi ovšem žádné peníze nevymohla a ještě mi místo peněz vrátila pouze kredity.
Prosím o radu, jak dále postupovat, nechci to firmě Kiwi.com nechat jen tak projít. Případně prosím vás o pokus o vyřešení stížnosti.
Děkuji.
číslo rezervace 111561648, let Praha - Malaga (číslo rezervace D9EWVQ, číslo letu FR5007), let Malaga-Vídeň (číslo rezervace RDIMJJ, číslo letu W62862)
částečné řešení - navrácení částky 4382.57 CZK peněžně, navrácení částky 20 Euro a zrušení zažádání o vrácení peněz u firmy Ryanair, abych si o ně mohla zažádat sama jako soukromá osoba
Ideální řešení - navrácení plné částky 9 477 Kč
|
Tweet |
Společnost Kiwi.com s.r.o. vystupuje ve vztazích se spotřebiteli zpravidla jako zprostředkovatel, nikoli jako prodávající letecká společnost. Cenu letenek je ovšem třeba nárokovat přímo u letecké společnosti. Nároky cestujících při zrušení letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004. Cestující, jehož let byl zrušen, má právo zvolit mezi náhradou pořizovací ceny letenky spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek a při nejbližší příležitosti na jejich cílové místo určení, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek na jejich cílové místo určení v pozdější době podle přání cestujícího s výhradou dostupnosti míst. Vzhledem k současné situaci však volba letu při nejbližší příležitosti nemusí být poskytnuta v krátké době.
Náhradu pořizovací ceny letenky je společnost povinna uhradit do sedmi dní způsobem stanoveným v čl. 7 odst. 3 Nařízení (hotově, elektronickým bankovním převodem, bankovními příkazy nebo bankovními šeky nebo, v případě dohody podepsané cestujícím, cestovními poukazy nebo jinými službami), a to za část nebo části neuskutečněné cesty a za část nebo části již uskutečněné cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu se k původnímu cestovnímu plánu cestujícího, spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti.
Problematikou zrušení letu v současné situaci se více zabýváme v tiskové zprávě: https://www.dtest.cz/clanek-8028/dtest-na-co-mate-pravo-pri-zruseni-letu-v-dobe-onemocneni-covid-19.
Pokud spotřebitel uzavřel se zprostředkovatelem smlouvu, jejímž obsahem je i povinnost společnosti opatřit spotřebiteli vrácení kupní ceny za zrušený let, nemůže zprostředkovatel svévolně tuto kupní cenu pokrátit (např. s tím, že se jedná o poplatek za jeho službu) bez toho, aniž by o tom spotřebitele dopředu srozumitelně poučil.
Jinými slovy, letecká společnost musí vrátit spotřebiteli plnou (původní) cenu letenky, a navrací-li tuto částku prostřednictvím zprostředkovatele, musí i tento zprostředkovatel spotřebiteli tuto částku vrátit ve výši, v jaké ji obdržel od letecké společnosti.
Cestující je oprávněn podat stížnost a požadovat po letecké společnosti zjednání nápravy. Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví(dále jen „ÚCL“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.