Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Reklamace benzínové sekačky RIWALL RPM 5135, kde přestal zhruba po 14 měsících fungovat pojezd. Byla dána na záruční opravu, ale servis ji zamítl s tím, že nebyla prováděna údržba, což je omyl. Při vyzvednutí sekačky jsem provedl kontrolu a zjistil, že sekačka nebyla ani rozdělané, ale závada zjištěna byla "opotřebované pastorky". Vše vyfoceno. Sekačku jsem nepřebral s tím, že žádám záruční opravu. Údržba byla prováděna přesně podle návodu
Bezdůvodně zamítnuta reklamace
Záruční opravu
|
Tweet |
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Případné rozporování reklamace nic nemění na povinnosti spotřebitele si věc z reklamačního řízení po jeho ukončení vyzvednout (nebylo-li ujednáno mezi stranami něco jiného).
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.