Společnost


Lepší finance a.s.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#52589Obdržela jsem jiné zboží než jsem si objednala

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 16 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
10.09.2021, před 3 lety

Tereza Málková

Znění stížnosti

Nákup byl proveden na e-shopu Zlatodomu.cz, a to v hodnotě 194 027 Kč dne 17.08.2021. Veškeré objednané zboží bylo označeno jako "skladem". Platba uhrazena ihned převodem a obdržela jsem email o tom, že platba dorazila. Dne 23. 08.2021 jsem e-shop urgovala, jelikož nepřišlo potvrzení o odeslání. 27.08.2021 jsem tak učinila znovu, jelikož zboží stále nedorazilo. Pošta doručila zboží dne 30.08.2021.
Na přiložené faktuře nejsou uvedeny ceny za kus ani celkově za objednané zboží. Nejdražší kus z objednávky (zlatý slitek Argor Heraeus 100g za 131 363 Kč) byl ovšem zaměněn za jiný kus zcela odlišné a méně cenné značky Valcambi, který jsem neobjednala.
Kontaktovala jsem informační linku a bylo mi sděleno, že si e-shop vyhrazuje právo zboží zaměnit, pokud objednaný kus není skladem. Trvala jsem na výměně a byli jsme tedy domluveni, že proběhne do týdne. Neproběhla. Volala jsem podruhé a opět stejná domluva. Znovu bez výsledku. Volala jsem tedy potřetí a znovu jsem byla odkázána na čekání. Zvolila jsem tedy možnost vrácení zboží, kdy mi operátorka sdělila, že něco takového nebude možné, že se mi ozve vedení. Od té doby nulová komunikace. Již 24 dní tedy čekám na obdržení produktu za 131 363 Kč, který jsem si objednala a stále jsem jej nedostala.


Produkt

Zlatý slitek Argor Heraeus 100 g


Požadované řešení

Žádám e-shop o okamžitou výměnu z důvodu dlouhého čekání nebo urychlené vrácení peněz za nedodané zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.10.2021 13:22, před 3 lety

Jestliže zakoupené zboží neodpovídá objednávce, má spotřebitel právo na reklamaci. "Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

V případech, kdy reklamace není vyřízena řádně a včas (tedy ve 30denní lhůtě), dochází k podstatnému porušení povinnosti podnikatele, a spotřebiteli tím vzniká právo na odstoupení od smlouvy podle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku. Při odstoupení od smlouvy si strany vrátí to, co si vzájemně poskytly (v tomto případě spotřebitel vrátí doručené zboží a podnikatel přijaté peněžní prostředky).

Podle § 1813 občanského zákoníku je výhrada výměny zakoupeného zboží nepřiměřeným ujednáním, kterým toto ujednání bezesporu je [§ 1814 písm. g) občanského zákoníku], neboť se jedná o podstatnou změnu závazku (předmětu plnění) a takovou změnu nelze učinit jednostranně. K nepřiměřeným ujednáním se dle § 1815 občanského zákoníku nepřihlíží.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2022 15:34, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.4.2022 12:54, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.