Společnost


Marcela Farová

Počet nahlášených stížností:23
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#52591Nezákonné jednání- vyřízení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 21 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
10.09.2021, před 3 lety

Petra Lánská

Znění stížnosti

Dobrý den již od května řeším prosblém s tímto e-shopem.Objednala jsem si bolerko, běžné velikosti ke kterému jsme dopasla i své míry. Dle obchodu se tedy jedná o šití na míru a nelze odstoupit od mlouvy. Snažila jsme se mockrát zjískat daňový dokla, protože byla vyžadována platba předem, nebo potvrzení o přijetí platby.Byl mi zaslán pouze panír bez názvu s číslem 11354663, náležitosti data platby a že bylo zaplaceno chybělo. Pouze adresy a částka k platbě, která již proběhla.Dáel mě nikdo neupozornil, že dodání bud e60 dnů.Nezbylo něž čekat. Přišel balíček, hozený u dveří v hodnotě zboží 2450 kc. Zboží bylo zasláno ale jiné. bylo objednáno bolerko o mých rozměrech, s krátkým rukávem a délkou do pasu. Přišlo malé bez rukávů a pod prsa.Zboží jsme reklamaovala požaduji vrácení peněz. paní mi odpověděla že je reklamace uzavvřena a není důvod k vrácení peněz.Bolerko bude přešit. To je vše. není opravdu cesta jak dostat své peníze zpět, není cesta jak podnikatelku potrestat?O podobném jednání, sliby, zasílání jiného zboží jsme na internetu našla spoustu odkazů, bohužel až po zaplacení, pro mě pozdě. Děkuji.

Přikládám kopie vyřízení reklamace.



reklamace
Bylo doručeno zcela ji né zboží.To je zákonný důvod k odstoupení od smlouvy.Pokud do 10.9.2021 neobdržím zpět mnou zaslanou, kompletní částku za zboží,které mi nebylo doručeno, případ v pondělí 13.9.2021 předávám České obchodní inspeci a Policii České Republiky. dále budu kontakovat další poškozené a projednáme možnost hromadné žaloby. Lánská
08.09.2021 14:29:50
img
Na vrácení platby nevznikl nárok. Reklamace je uznána a zboží bude opraveno. Na PČR klidně běžte ihned, neexistuje žádná poškozená, ani vy, ani nikdo jiný.
2021-09-08 15:41:54
reklamace
Dobrý den, dne 5.8 jsem zasílala zboží na reklamaci z důvodu zaslání jiného zboži. Stále mi nedorazily peníze za zboží na můj účet zpět. Dle zprávy od České Pošty byla doporučená zásilka podepsána a převzata 10.8.2021.
07.09.2021 10:25:42
img
Dobrý den, na reklamaci máme ze zákona 30 dni, k dnešnímu dni byla ukončena, ovšem k vrácení platby nenastal důvod. Bolerko bude opraveno. S pozdravem DreamHaus.cz Marková
2021-09-08 10:32:05


Produkt

Bolerko podšité neprůhlednou látkou, vel 38


Požadované řešení

vrácení celkové šástky 2450,. kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.10.2021 12:16, před 3 lety

Obecně u kupních smluv uzavřených prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku platí, že má spotřebitelka právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitelka odstupuje od smlouvy, je povinna o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musela spotřebitelka prokázat, že od smlouvy odstoupila) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebitelce peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitelka prokáže, že mu zboží odeslala. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitelka požadovat také zákonný úrok z prodlení.

Výše uvedené nicméně neplatí pro zboží upravené na míru, o které se v tomto případě pravděpodobně jedná podle § 1837 písm. d) občanského zákoníku.

Spotřebitel má ale i u takového zboží možnost reklamace zboží, které neodpovídá objednávce. "Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

Jestliže byla reklamace vyřízena řádně a včas, nemá spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy, zároveň se ale domníváme, že v případě, kdy tato reklamace řádně a včas vyřízena není, jedná se o podstatné porušení smlouvy a spotřebitel tak od smlouvy odstoupit může.

Doklad o zakoupení je podle § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele obchodník povinen vydat na žádost spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.12.2021 09:20, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2022 16:02, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.