Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Boty byly zakoupené 17.11.2013 v prodejně Humanic OC Šestka v Praze. Po jedné zimní sezóně popraskala podrážka bot, barva granulátu podrážky změnila barvu a evidentně i mechanické vlastnosti. Podrážka se zároveň v některých místech od vrchních materiálů odlepuje. Boty jsem během zimy 2013/2014 používal dvoje. Boty jsou díky popraskání podrážky zcela nenositelné, vzlínáním se do nich v deštivém počasí okamžitě dostává voda. Dle popisu prodejce se jedná o obuv pro volný čas, vhodnou tedy do města i přírody. Reklamace byla vyřízena jako neoprávněná (14.12.2014). Jsme pravidelným zákazníkem prodejce, zvláště společenskou obuv považuji jinak za relativně kvalitní. Ocenil bych vřelý přístup prodejce k přehodnocení reklamace.
Děkuji
Ing. Pavel Marek, Ph.D.
Mustang, zimní pánská obuv, artikl č. 2-64-35-0108-4, reklamace vedena pod č. 27/12-14
výměna zboží, odstoupení od smlouvy
|
Tweet |
Prodávající odpovídá za vady, které se na zboží vyskytnou v průběhu 24 měsíců od jeho převzetí. Záruka se nevztahuje na mechanické poškození a běžné opotřebení. Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit.
Je-li mezi stranami o posouzení vady spor, spotřebitel se v rámci mimosoudního řešení může obrátit na nezávislého znalce z oboru (pokud společnost nebude souhlasit např. se znovuposouzením reklamace) a nechat si vypracovat znalecký posudek. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Spotřebitelé mají nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.