Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, Č. reklamace: R000470836
dne 2.7 jsem zakoupila dceři sluchátka za 699 Kč. Zhruba za měsíc jsem byla svědkem toho jak si dceři při nasazování odlepilo od náhlavníku sluchátko a visí na drátku. Odjela jsem tedy do Elektroworldu podat reklamaci. 20. srpna mně byla zaslána SMS se zprávou, že je moje reklamace zamítnuta. Podala jsem tedy druhou reklamaci 24. srpna a protože dodnes jsem neobdržela odpověď, telefonovala jsem na zákaznickou linku. Zde mi bylo sděleno, že je moje reklamace opět zamítnuta. Jedná se o mechanické poškození a na to se záruka nevztahuje. Žádala jsem opravu sluchátek, nebylo mi vyhověno a bylo mi řečeno abych si přijela rozbitá sluchátka vyzvednout. Jsem samoživitelka a pro mě je 699 Kč spousta peněz. Takže nám zbydou rozbitá sluchátka a na nové nemám. Žádám o vaší pomoc, aby mi byla sluchátka opravena. Doufám že u vás najdu pochopení mé situace a že mi pomůžete.
Předem mnohokrát děkuji
Pochová
CARNEO S7, BT sluchátka přes uši,mSD,černá, Kod 2040452, model S7 BT BLK
Žádám buď výměnu, anebo opravu
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.