Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 6.4. 2021 objednána i zaplacena(online platba kartou) postel přes internetové stránky okay.cz (23 999,- + 9kč doprava a avízo). Č. objednávky 9921***307.
Po uplynutí dodací doby (12týdnů) jsem volala na infolinku, kde mi bylo sděleno, že postel stornovali kvůli poničení při přepravě (prý mi přijde automatický informativní email-nic dodnes nepřišlo).
Od začátku července se dožaduji přes infolinku a kontaktní formulář o vrácení zaplacené částky.
Na infolince to prý mohou jen urgovat na vedení a nic víc, takže stále dokola volám a oni 'urgují' bez výsledku.
Nepřipadá mi to jako malá částka, a už nevím, jak jinak dosáhnout vrácení peněz, které jsem jim zaplatila za něco, co sami stornovali.
Č. objednávky 9921938307, kód produktu 885-0121/002, celková zaplacená částka 24 009 Kč, datum objednání a zaplacení 6.4. 2021
Vrátit peníze
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
se zákazníkem jsme se spojili a záležitost vyřešily před zveřejněním a vyjádřením ze strany dTestu.
Tým OKAY.cz
Děkujeme společnosti za součinnost a žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného, popř. rovnou o uzavření stížnosti. Za tímto účelem na něj stížnost přeřazujeme.
Dobrý den,
případ budu považovat za vyřešený, až budu mít vrácené peníze. Nyní mám pouze příslib, že případ začnou řešit, který jsem dostala i před třemi měsíci. Děkuji za spolupráci.
Dobrý den,
dle informací v našem systému již byla zpracována vratka přes portál GoPay - za naši společnost již peníze odešly, zákazník by je měl mít do 3 pracovních dní na svém účtu.
Tým OKAY.
Děkujeme společnosti za součinnost a žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného, popř. rovnou o uzavření stížnosti. Za tímto účelem na něj stížnost přeřazujeme.
Hodnocení:
Komentář: Děkuji společnosti dTest za jejich práci. Přikládám jim velký podíl ohledně vyřešení problému a hlavně dávají naději spotřebitelům, kteří jsou v podobné "pasti".