Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#52615Nevrácení peněz

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 12 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.09.2021, před 3 lety

Eliška Bendlová

Znění stížnosti

Dne 6.4. 2021 objednána i zaplacena(online platba kartou) postel přes internetové stránky okay.cz (23 999,- + 9kč doprava a avízo). Č. objednávky 9921***307.

Po uplynutí dodací doby (12týdnů) jsem volala na infolinku, kde mi bylo sděleno, že postel stornovali kvůli poničení při přepravě (prý mi přijde automatický informativní email-nic dodnes nepřišlo).
Od začátku července se dožaduji přes infolinku a kontaktní formulář o vrácení zaplacené částky.
Na infolince to prý mohou jen urgovat na vedení a nic víc, takže stále dokola volám a oni 'urgují' bez výsledku.

Nepřipadá mi to jako malá částka, a už nevím, jak jinak dosáhnout vrácení peněz, které jsem jim zaplatila za něco, co sami stornovali.


Produkt

Č. objednávky 9921938307, kód produktu 885-0121/002, celková zaplacená částka 24 009 Kč, datum objednání a zaplacení 6.4. 2021


Požadované řešení

Vrátit peníze


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.10.2021 11:32, před 3 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.10.2021 12:04, před 3 lety

Dobrý den,

se zákazníkem jsme se spojili a záležitost vyřešily před zveřejněním a vyjádřením ze strany dTestu.

Tým OKAY.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.10.2021 14:01, před 3 lety

Děkujeme společnosti za součinnost a žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného, popř. rovnou o uzavření stížnosti. Za tímto účelem na něj stížnost přeřazujeme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.10.2021 14:08, před 3 lety


Eliška Bendlová

Dobrý den,

případ budu považovat za vyřešený, až budu mít vrácené peníze. Nyní mám pouze příslib, že případ začnou řešit, který jsem dostala i před třemi měsíci. Děkuji za spolupráci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.10.2021 16:21, před 3 lety

Dobrý den,

dle informací v našem systému již byla zpracována vratka přes portál GoPay - za naši společnost již peníze odešly, zákazník by je měl mít do 3 pracovních dní na svém účtu.

Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2021 09:51, před 3 lety

Děkujeme společnosti za součinnost a žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného, popř. rovnou o uzavření stížnosti. Za tímto účelem na něj stížnost přeřazujeme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
25.10.2021 14:06, před 3 lety


Eliška Bendlová

Hodnocení:

Komentář: Děkuji společnosti dTest za jejich práci. Přikládám jim velký podíl ohledně vyřešení problému a hlavně dávají naději spotřebitelům, kteří jsou v podobné "pasti".