Společnost


De Agostini Publishing S.p.A.

Počet nahlášených stížností:44
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#52629Totální ignorace spotřebitele firmou DeAgostiny - předplatné Legendární Automobily minulé éry

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 18 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
13.09.2021, před 3 lety

Martin K.

Znění stížnosti

Dobrý den. Jsem předplatitel časopisu Legendární Automobily minulé éry, aspoň v to doufám. Do března 2021 chodily zásilky jak měly. Pak útlum a zásilky přestaly chodit. Na stránkách informovaly, že mají nějaké problémy. V červenci 2021 došla znovu zásilka, kterou jsem zaplatil. Doma jsem zjistil, že totožná čísla již mám. Kontaktoval jsem zákaznické centrum emailem, bez odezvy. Následně jsem tedy volal kde jsem byl asi po půl hodině přepojen. Bylo mi řečeno že jde o jejich chybu ať to neplatím, načež jsem řekl, že už to mám zaplaceno. Bylo mi slíbeno, že mi do konce měsíce dojdou další, již správná čísla, která nemám hradit, čímž se to vykompenzuje. Lituji, že jsem si tento slib nenahrál, protože uplynul červenec, srpen, dnes je půlka září a žádná další čísla jsem neobdržel. Emaily na zákaznickém centru ignorují a nereagují na ně, posílal jsem tam žádost o vrácení peněz. Dovolat se na zákaznickou linku je taktéž prakticky nemožné, zjevně nejsem jediný, kdo s nimi má problémy. Proto touto cestou požaduji vrácení peněz konkrétně 398 Kč za čísla časopisu, která mi byla zaslána duplicitně.


Produkt

Předplatné


Požadované řešení

Vrácení 398 Kč (předpokládám že poplatky poště 46 Kč mi nikdo už nevrátí)
OMLUVA PÍSEMNÁ!
A dál ať mne neotravují a svoje předplatné si strčí někam, když nejsou schopni řádně komunikovat.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.10.2021 12:00, před 3 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dle § 2004 odst. 3 občanského zákoníku zavazuje-li smlouva spotřebitele k opakované činnosti nebo k postupnému dílčímu plnění, může věřitel od smlouvy odstoupit jen s účinky do budoucna. To znamená, že v případě, kdy si spotřebitel zaplatil předplatné na celý rok, má právo odstoupit od smlouvy pouze pro ta čísla časopisu, které ještě neobdržel. To se týká i vrácení peněz, spotřebitel obdrží zpět pouze část peněz, která je úměrná k číslům časopisu, od jejichž zasílání spotřebitel odstoupil (,které teprve měly být zaslány).

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.12.2021 09:31, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2022 15:59, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.