Počet nahlášených stížností: | 79 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
v roce 2017 jsme (níže podepsaný+manželka+maminka) vaším prostřednictvím vysoutěžili výhodné tarify na mobilní telefonii bez dat (nejvýhodnější tarif 73,50)s platností na rok.
Po více jak roce došlo ke změně, poměrně rozumnému navýšení tarifů s tím, že tyto tarify již budou konečné (tarif 99 Kč za volání 100 min. plus 20 Kč za 50 SMS, navíc zdarma volání v rámci tarifů ČEZ, navíc neprovolané minuty v měsíci se přičítaly k dalšímu měsíci, neprovolané až poté propadly).
Jaké však bylo nyní moje překvapení, když tarif byl v srpnu 2021 jednostranně navýšen, 83 leté mamince dokonce připočtena platba za internetová data k tarifu za neomezené volání(má pouze "hloupý" telefon pro důchodce, neomezené volání za poměrmně rozumnou cenu 299 Kč jsem ji zařídil loni před podzimní vlnou coronaviru), nyní navýšeno na 349 Kč, 50 Kč tedy navíc za službu, kterou nemůže vůbec využít. Navýšení nebylo nijak konzultováno, oznámení proběhlo pouze poznámkou na faktuře v červenci (dozvěděl jsem se až od operátorky v pátek 10.9.21), což jsme přehlédli neboť máme nastaveny trvalé příkazy k platbě a faktury zaslané mailem tedy nijak nestudujeme - obdržím SMS zprávu či mail, podívám se, zda-li cena je v odpovídající výši, není-li, rozdíl doplatím prostřednictvím internetového bankovnictví, činím i za maminku, žena separátně.Po obdržení SMS s jinými cenami v pátek 10.9.21 jsem obratem volal ČEZ, bylo mi sděleno, že vše je legální, původní tarify byly změněny (nadále máme slevu 40 Kč, nikoliv maminka), cena se např. v mém případě změnila ze 119 Kč na 247 Kč (150 min. volání, volání do sítě ČEZ za 49 Kč, SMA za 59 Kč, sleva 40 Kč).
Dnešním dnem jsem se obrátil na ČEZ se žádostí o navrácení cen na původní hladinu.Zrevidoval jsem současně ceny u tří hlavních operátorů, jsou stále extrémně vysoké, pro lidi s velmi malým voláním a několika SMS za měsíc naprosto nevhodné. Internetová mobilní data vůbec nevyužíváme, smart telefony ani nevlastníme, nepotřebujeme je.
Tak tedy skončila vaše akce z roku 2017 (přesto, díky za ni !!).
Nebudete v nejbližší době pořádat další aukci? Považuji vás za garanci slušnosti a jistoty řádného průběhu.
Předem děkuji za informaci a srdečně zdravím
Radek Fiala
P.S. informace z červencové faktury:
(za povšimnutí stojí hned úvodní fráze "přicházíme s novou nabídkou", z mého pohledu nabídka předpokládá další diskusi, nikoliv diktát)
Telefonní číslo +420 602 2** ***
Přicházíme s novou nabídkou, která obsahuje více volání, SMS a internetu. Podívali jsme se na to, jak využíváte naše služby, a snažili jsme se pro Vás z naší nové nabídky vybrat nejvýhodnější nastavení. Zároveň pro Vás nadále zachováváme jedinečnou akční nabídku, která není dostupná ostatním zákazníkům. Váš současný tarif k 15.8.2021 končí a u Vašeho telefonního čísla 6022***** jej k 16.8.2021 nahradíme balíčky Volání 150 a SMS 75 a tarifem Neomezené volání a SMS do sítě ČEZ, dohromady za 247 Kč měsíčně.
Nově tak budete mít 150 volných minut, 75 SMS do všech sítí v ČR a neomezené volání a SMS v rámci sítě MOBIL od ČEZ. Pokud s touto změnou nesouhlasíte, můžete si nastavit tarif dle vlastního výběru, nebo smlouvu k 15.8.2021 bez sankce ukončit. Informace o
nových tarifech naleznete na www.cez.cz/cs/mobil/nova-generace-tarifu. Jsme rádi, že jste s námi. Váš Mobil od ČEZ.
Viz text výše
Trvám na dodržení závazku ČEZ prodej, tedy navrácení cen u níže uvedených čísel na původní výši do července 2021
602 2** *** (Radek Fiala)na 119 Kč (namísto 247)
602 1** *** (K. F. - maminka)na 299 Kč (namísto 249)
606 1** *** (I. F. - manželka)na 119 Kč (namísto 179)
|
Tweet |
Spotřebitel správně uvádí, že v naší aukci o nejlevnějšího operátora vyhrál operátor MOBIL OD ČEZ, neboť nabídl nejnižší ceny. Za nejlevnější tarif s obsahem 100 volných minut a 50 volných SMS platili zákazníci 73,50 Kč. Článek o této aukci je dostupný zde: https://www.dtest.cz/clanek-5933/v-aukci-zvitezil-operator-mobil-od-cez.
Jak ale píše sám spotřebitel, článek je starý již několik let (vydáno 13.6.2017) a ceny (nejen tarifů) se za více než 4 roky podstatně změnily. Vzhledem k tomu, že cena nebyla garantovaná na tak dlouhou dobu, má operátor právo na jednostranné zvýšení ceny, jestliže si to předtím ve smlouvě vyhradil.
Tento způsob změny ceny dovoluje operátorům přímo zákon o elektronických komunikacích. Dle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích je při provedení jednostranného zdražení nutné, aby operátor spotřebitele o chystané změně řádně (adresně) a včas (nejpozději měsíc před účinností změny) informoval a poučil spotřebitele o jeho právu na ukončení smlouvy, nebude-li spotřebitel s jednostrannou změnou ceny souhlasit.
Adresné informování provedené způsobem, kterým si spotřebitel zvolil pro zaslání vyúčtování, je podle zákona o elektronických komunikacích "vzorovým způsobem", kterým má být oznámení o jednostranné změně provedeno.
Pokud jsou výše popsané podmínky splněny, je operátor oprávněn smlouvu jednostranně změnit.
Kontrolním orgánem v oblasti telekomunikací je Český telekomunikační úřad, na který se spotřebitel může v případě problémů obrátit. Více informací lze nalézt zde: https://www.ctu.cz/ochrana-spotrebitele.
Na našich stránkách je dostupný srovnávač mobilních tarifů, který doporučujeme, jestliže spotřebitel bude chtít poskytovatele mobilních služeb opravdu změnit (dostupný zde: https://www.dtest.cz/tarify?search=MTYxMDA0).
Dále lze využít i služeb naší bezplatné telefonické poradny na čísle 299 149 009.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost se doposud ke stížnosti nevyjádřila. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít.