Společnost


Firma na zážitky, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#52637Neprodloužené vouchery

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 8 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
13.09.2021, před 3 lety

Klára Navrátilová

Znění stížnosti

V září 2020 jsem dostala poukaz na masáž s platností do června 2021. Z důvodu covidu nebylo možné poukaz využít, proto jsem se společnosti ozvala až nyní s žádostí o rezervaci masáže.
Na infolince mi bylo sděleno, že na využití masáže byl prostor v květnu a ať si kontaktuji vedení. Následovala zpráva od "vedení" o tom, že když si koupíte letenku a k letu se nedostavíte, peníze Vám přeci taky nevrátí (zde je ale zřejmé, že tato společnost objednanou službu finálnímu poskytovateli nezaplatila, protože termín nebyl nikdy objednán a přijaté peníze si nechala).

Nejde o ojedinělý případ, po pročtení recenzí na internetu je zřejmé, že společnost se rozhodla tímto způsobem rozhodla řešit svoje ztráty na úkor klientů a vouchery odmítá prodlužovat plošně.

Vzhledem k tomu, že tato společnost nic sama neposkytuje a vouchery jsou její jediný produkt, jde jednoznačně o nekalé jednání a snahu se bezdůvodně obohacovat na klientech, kteří očekávají poctivost ze strany této společnosti - resp. automatické prodloužení o dobu po kterou voucher nebylo možné čerpat.

Společnost na skutečnost, že vouchery nebude možné později využít, nevarovala emailem (ač jej má k dispozici) ani ji neuvedla na internetu.


Produkt

Masáž


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2021 18:55, před 3 lety

Při řešení stížnosti vycházíme z toho, že původní platnost voucheru byla od září 2020 do června 2021 a vlivem pandemie nemoci COVID-19 nebylo možné voucher po většinu tohoto časového úseku vůbec čerpat, popř. bylo čerpání možné jen za velmi omezených podmínek. Dále ze stížnosti plyne, že jediný "obvyklý" měsíc, kdy bylo možné voucher bez problémů čerpat, byl měsíc červen 2021.

Máme za to, že vlivem výše uvedených skutečností se výrazně změnily podmínky, za kterých byla smlouva (o zakoupení voucheru) uzavřena. Tím, že došlo k výraznému omezení času, v němž bylo možné voucher čerpat, se nepochybně snížila jeho hodnota.

V takové situaci považujeme za spravedlivé řešení, aby podnikatel poskytl spotřebiteli voucher náhradní, který bude "prodloužen" o čas, po který nebylo objektivně možné voucher čerpat (např. z důvodu vládních uzávěr průmyslu a služeb). Spotřebitel by měl podnikatele k poskytnutí náhradního voucheru vyzvat s poukazem na § 1765 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který právě na takovéto situace dopadá.

Pokud se tato spotřebitelova výzva mine účinkem, lze se stejného nároku (tj. spravedlivé změny smluvních podmínek tak, aby odpovídaly nastalé mimořádné situaci a neznevýhodňovaly spotřebitele) domáhat prostřednictvím soudu. K tomuto postupu spotřebitele opravňuje § 1766 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost (kromě výše uvedené soudní moderace) obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2022 16:34, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.