Počet nahlášených stížností: | 377 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, matce jsem objednával zimní bundu ale při objednání se mi stal problém, při první platbě kartou to napsalo, že platbu nelze učinit a tak jsem to zkusil znovu objednat, po druhém objednání to napsalo pouze bílý řádek bez textu, poté jsem se podíval na účet, kde mi byla částka 1 607 Kč stržena dvakrát, tedy že i první objednávka proběhla a že jsou obě aktivní, e-mailem jsem společnost žádal o stornování jedné objednávky ihned po zaplacení dne 9.9 a doteď jsem se nedočkal odpovědi ze strany e-shopu, jelikož se jedné o zboží z Číny, tak se bojím toho, že společnost objednávky nechá odeslat a peníze mi tak nevrátí, chci se vyhnout zdlouhavému řešení vrácení peněz. Rovnou jsem i přímo na jejich stránkách dával stornování objednávky, kam jsem zadal číslo objednávky, jméno příjmení a e-mail a poté, že bylo odesláno, opět bez vyjádření. Našel jsem v platbě v bankovnictví i nějaký telefon, který není dostupný, o e-mailu píšou, že odpovídají do 16 hodin maximálně, tedy čekám již déle než 3 dny, když tedy nepřipočítám víkend. Jednu objednávku chci nechat doručit, druhou zrušit a vrátit peníze.
Zimní bunda na booho.cz
Vrácení peněz, stornování objednávky, v opačném případě se obrátím na banku, aby kontaktovala banku, kam účet přišli a budu řešit formou reklamace, veškerou komunikaci i to že jsem nic neobdržel žádnou zprávu, vše mám uložené pro budoucí řešení
|
Tweet |
Společnost FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
V případě, že spotřebitel zaplatil za jednu věc dvakrát, je druhé zaplacení plněním bez právního důvodu, čímž vzniká bezdůvodné obohacení podnikatele, který musí tuto částku podle § 2991 občanského zákoníku vrátit spotřebiteli.
V případě, že spotřebitel objednal věc nedopatřením dvakrát může zvážit odstoupení od smlouvy u zakoupení druhé věci.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.