Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Obracím se na vás se stížností na neoprávněnou reklamaci specializovaných bot určených na běh ASICS Gel Sonoma 4 s goretexovou membránou. Boty jsem zakoupil v prodejně ASICS Outlet-Praha Štěrboholy dne 8/6/2020.
Obuv je určena k trailovemu běhu a právě proto a kvuli nepromokove upravě s Goretexem jsem si ji vybral. Používal jsem ji zrhuba 1-2x tydne na kratší ca 5km trasy - lesni cesty a šotolina.
Po ca 12 měsících používání došlo k prodření svršku boty na přední pravé botě, které je nejen estetickým problémem ale vede i k promáčení obuvi a proto jsem ji 13/8/21 reklamoval v místě prodeje.
Společnost reklamaci neuznala protože podle jejich vyjádření je pouze důsledkem běžně přirozeného opotřebování a postupného spotřebovávání výrobku intensivním užíváním. Dále uvádí že podle jejich šetření byla obuv nadměrně používána oproti testům, kterým materiály podrobují.
Předesílám, že obuv jsem vybíral a byla mi doporučena zaměstnancem společnosti na prodejně s tím že podrážka vydrží minimálně 1000km.
Domnívám se, že je povinností výrobce volit takové materiály, které vydrží používání výrobku po dobu záruky. V tomto případě výrobek vydržel pouze polovinu a neplní svoji funkci. Dle mého názoru se jedná o výrobní vadu, kvůli špatné konstrukci nebo nevhodně zvoleného materiálu svršku obuvi.
Mojí domněnkou je, že se tímto způsobem snaží prodejce maximalizovat své zisky na úkor práv spotřebitelů.
Situaci jsem se snažil řešit na prodejně s prodavačem, ale byl jsem odkázán na odvolání nebo ať řeším situaci s ČOI.
Obuv Asics Gel Sonoma 4, art 1011A210, cel 11H US
Uznání reklamace a vrácení peněz
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.