Počet nahlášených stížností: | 62 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Na stránkách Zalando Lounge jsem provedl tři objednávky, které jsem ihned uhradil. Ceny zboží byly velmi příjemné, nicméně mě to nepřekvapilo s ohledem na to, že Zalando Lounge samo sebe propaguje jako eshop s výraznými slevami ve výši 70 % a více procent. Plus za velmi nízkou cenu byly jen určité velikosti zboží, což je také běžná praxe v různých eshopech. Nicméně mi po několika dnech byly objednávky zrušeny pouze s vysvětlením "z důvodu technických potíží" a byl jsem informován o tom, že mi budou vráceny uhrazené peníze. Předpokládám, že důvodem nebylo to, že by zboží nebylo skladem (bylo objednáno hned několik kusů zboží z různých prodejních akcí a od různých výrobců).
Nemám zájem o navrácení uhrazené částky, ale o dodání o objednaného a uhrazeného zboží, speciálně pak s ohledem na to, že v obchodních podmínkách nemá Zalando Lounge aktuálně uvedeno, že může samovolně (například z důvodu chybně uvedené ceny) zrušit objednávku.
|
Tweet |
Návrh dodat zboží za určenou cenu učiněný při podnikatelské činnosti reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty podnikatele plnit. Pokud spotřebitel přijme tuto nabídku, vzniká kupní smlouva a strany jsou vázané právy a povinnostmi z tohoto závazku. Prodávající má povinnost dodat sjednané zboží a spotřebitel má povinnost zaplatit ujednanou kupní cenu.
Pouze v případech, kdyby došlo ke zjevné administrativní chybě, že by spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodávající namítat neplatnost závazku. Tato chyba však musí být zjevná a cena by musel být neúměrná hodnotě zboží.
Jelikož je prodávající zahraniční subjekt sídlící v Německu, má spotřebitel možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiných členských států EU, Norska a Islandu. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.