Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 16 |
Dobrý den,
dne 7.8. 2021 jsme zasílali reklamaci společnosti Čedok na ubytování a celkovou nespokojenost se zájezdem, kdy hotel nedopovídal 5*. Vady zájezdu + znění reklamace ráda poskytnu. Vyrozumění reklamace bylo, že situaci prošetřili a že se omlouvají. Jako kompenzaci nám nabídli slevu 10% na další zájezd. Volali jsme na Vaši linku dTestu a bylo nám sděleno, že toto řešení reklamace (kompenzace) ani není možná a že musí dojít k finanční kompenzaci, pokud je reklamace uznána - opět ráda poskytnu kopii vyrozumění.
Kontaktovali jsme společnost s tím, že s tímto vyřízení nesouhlasíme, jelikož sleva není druh kompenzace za naši zkaženou dovolenou, bez odpovědi.
Smlouva o zájezdu č. 3342273 - reklamace špíny, plísně, arogantního vedení hotelu, neodpovídající služby 5* hotelu, špinavé nádobí
Slevu z celkové ceny zájezdu odpovídající nedostatkům hotelu - s ohledem na plíseň minimálně 50% z ceny. Náhradu újmy z narušení dovolené.
|
Tweet |
Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitele ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl by pořadatel zajistit nápravu, pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.
Měl-li zájezd vady, vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li k tomu přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytkl-li spotřebitel vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, právo na slevu mu vůbec nevznikne, proto doporučujeme jednat vždy co nejdříve.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.evropskyspotrebitel.cz/files/frankfurtska-tabulka.pdf. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese www.dtest.cz/clanek-5233/na-co-nezapomenout-pri-reklamaci-zajezdu nebo na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu.
Navíc je možné za určitých okolností uplatnit vůči pořadateli zájezdu tzv. újmu za narušení dovolené dle § 2543 občanského zákoníku. Nárok na náhradu škody způsobené narušením dovolené je možno uplatnit zejména v případě, že byl zájezd vinou pořadatele zmařen nebo podstatně zkrácen.Tuto náhradu je možné uplatnit spolu s náhradou za újmu způsobenou vadami zájezdu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.