Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#52669Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 16 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
15.09.2021, před 3 lety

David Studnička

Znění stížnosti

Dne 2.7. 2021 jsme u společnosti AAA auto zakoupili vůz značky Škoda, model Octavia II se státní poznávací značkou 7B46567. Při předání vozu nás prodejce na žádné závady neupozornil, naopak ještě argumentoval, že se na tomto konkrétním voze nemá co kazit. Samozřejmě nebylo nic uvedeno ani ve sml.ouvě. Zhruba po měsíci a půl (16. 8. 2021) se ale auto stalo téměř nepojízdným, a to. vinnou nefungujícího třetího vstřikovače. Po telefonické domluvě se společností jsme auto dopravili na pobočku v Otrokovicích (i se servisní zprávou od našeho automechanika), kde byla tato závada potvrzena. Bylo nám výslovně řečeno, že máme vůz na vlastní náklady opravit a zároveň podat reklamaci. Nikoliv nejprve podat reklamaci a na základě jejího výsledku jednat. Vůz jsme tedy na vlastní náklady opravili, ale reklamace (ev. č. 652956) nám uznána nebyla. Vysvětlení bylo takové, že jsme v době reklamace věděli o stavu vozu. My samozřejmě bereme na vědomí, že jsme kupovali ojetý vůz a s tím jsou spojena určitá rizika a lze očekávat jistý typ vad způsobených provozem, ale porucha vstřikování mezi ně rozhodně nepatří. Proto se chceme k rozhodnutí o zamítnutí odvolat a požadujeme proplacení nákladů na opravu vozu.


Produkt

ŠKODA Octavia II, SPZ 7B46567, ev. č. reklamace 652956


Požadované řešení

Požaduji proplacení nákladů na opravu vozidla.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.10.2021 15:44, před 3 lety

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu. Co se týče výměny věci, § 2169 odst. 1 občanského zákoníku neumožňuje řešit reklamaci výměnou za jinou věc, leda za stejnou věc bez vad.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, může se spotřebitel obrátit na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.12.2021 09:53, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2022 15:14, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.