Společnost


UrbanTrend s.r.o. v likvidaci

Počet nahlášených stížností:169
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

33%
67%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#52671Zavádějící a lživé informace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
15.09.2021, před 3 lety

Veronika Kučerová

Znění stížnosti

Společnost UltraHome na svém webu uvádí, že je to nákupní galerie v Praze, produkty má skladem v ČR a expeduje do 24 hodin. Když jsem po cca 10 dnech od objednání psala email na jejich podporu, dozvěděla jsem se, že produkt je skladem v Asii a doba dodání je 60 pracovních dnů. Informace na jejich webu jsou tedy velmi lživé. Ovšem nejvíc mi vadí fakt, že jsem si na základě nepravdivých a neúplných informací objednala drobnost, která poputuje až z Asie, což je naprosto zbytečné a v rozporu s mým přesvědčením a zásadami. S vědomím tohoto faktu bych objednávku nikdy neuskutečnila!


Produkt

dřevěný váleček na těsto bez rokojetí - zatím stále nedorazil


Požadované řešení

Jednoznačné uvedení všech pravdivých informací o objednávání, skladech, expedici, dodání a produktech této firmy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.10.2021 12:31, před 3 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Jestliže prodejce opravdu uvádí, že jsou produkty skladem v ČR, přičemž jsou ve skutečnosti v Asii, jedná se o klamání spotřebitele.

Nicméně spotřebitel může odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepravdivé udávání údajů o době dodání by mohlo být považováno za nekalou obchodní praktiku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.10.2021 16:12, před 3 lety

Dobrý den,
velice nás mrzí, že tento nákup na webu www.ultrahome.cz neproběhl podle Vašich
představ. Omlouváme se za vzniklé komplikace. Uděláme vše proto, abychom situaci vyřídili
k Vaší spokojenosti.
Pro vysvětlení kontextu uvádíme, že naše společnost spolupracuje přímo se zahraničními
prodejci a díky tomu můžeme nabídnout nízkou cenu zboží a poštovné zdarma. Nabízené
zboží bývá skladem v Asii a i přesto, že většina objednávek dorazí do 14 dní, doba dodání
může být až 60 pracovních dní.
O této specifické dodací lhůtě své zákazníky transparentně informujeme u každého produktu
v části „Doba dodání“. Doslova zde uvádíme:
Maximální doba doručení je 60 pracovních dnů. 90% všeho zboží dorazí již do 30 pracovních
dnů. Spolupracujeme přímo s výrobci a díky tomu Vám můžeme nabídnout nízkou cenu
zboží a dokonce i poštovné zdarma. Zboží je většinou skladem v Asii a doba dodání je proto
o něco delší. Pokud si počkáte, budete mít zboží, které u nás nenajdete!
Tato sjednaná dodací lhůta je v souladu s čl. 52 směrnice Evropského parlamentu a Rady č.
2011/83/EU ze dne 25. října 2021 o právech spotřebitelů a se zákonem č. 364/1992 Sb., o
ochraně spotřebitele a není překvapivým ujednáním ve smyslu §1753 občanského zákoníku.
Pohyb své zásilky můžete sledovat prostřednictvím sledovacího čísla, které Vám rádi
poskytneme.
Pro bližší informace o Vaší zásilce nás kontaktujte na adrese podpora@ultrahome.cz. Pro
rychlejší vyřízení Vašeho požadavku uveďte číslo objednávky.
Náš zákaznický servis funguje od pondělí do pátku, od 9.00 do 17.00 hodin. Pokud nám
jakýkoliv podnět zašlete v tuto dobu, vyřídíme ho do 24 hodin, v případě víkendu nebo
svátku se může naše reakční doba posune na další pracovní den.
S pozdravem, reklamační oddělení Ultrahome.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.2.2022 15:54, před 3 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.3.2022 13:27, před 3 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.