Počet nahlášených stížností: | 25 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den, přešla jsem z novému poskytovateli internetu. Předtím jsem byla u firmy starnet. Smlouvu jsem řádně ukončila. K mému překvapení mi po měsíci došlo vyúčtování s pro mě nepochopený poplatkem deinstalace IP adresy za 900 Kč. Je zajímavé že moji rodiče co žijí v tom samém městě cca o 3 měsíce dříve od starnetu také odcházeli a tento poplatek jim naúčtován nebyl. Volali jsme na starnet a tam nás odbyli, že to mají v ceníku a že to zaplatit musíme. Firma T-Mobile u nás ve městě udělala lepší a stabilnější internet a hodně lidí začalo od starnetu odcházet, proto si vystetliji tento ,, nový" poplatek za snahu si co nejvíce vydělat. Nekomentuji ani zmatečné chování ze strany Starnetu, kdy mi dvakrát během dvou měsíců poslali tu samou fakturu akorát s jinou částkou. Opravdu už si nevím rady.
Internet stranet
Chtěla bych zjistit za mají opravdu nárok na takovýto přemrštěný poplatek. Defakto je to jinak pojmenovaná pokuta za odstoupení od smlouvy, před kterou se nás zákon snaží chránit. Stranet za tento poplatek jen vymazal naší IP adresu z nějaké databáze.
|
Tweet |
V případě ukončení smlouvy v oblasti telekomunikací může poskytovatel telekomunikační služby požadovat zaplacení odstupného/pokuty/poplatku za podmínek uvedených v § 63 odst. 1 písm. p) zákona o elektronických komunikacích. Tyto podmínky nejsou v tomto případě dle obsahu stížnosti naplněny, společnost dle našeho názoru proto nemá nárok na to, aby si účtovala jakékoliv poplatky spojené s tím, že spotřebitel využije své zákonem nebo smlouvou založené právo na ukončení smlouvy (ať už odstoupením, nebo výpovědí).
Dle doposud nepřekonané judikatury Nejvyššího soudu ČR (32 Cdo 4469/2010) není možné sankcionovat odstoupení od smlouvy, resp. výpověď smlouvy. Z této prozatím stále aktuální judikatury Nejvyššího soudu ČR vycházíme i my. Poplatek sjednaný pro případ odstoupení od smlouvy nebo její výpovědi je proto podle nás neplatný a nezakládá povinnost spotřebitele na zaplacení jakékoliv částky. S ohledem na výši poplatku a spotřebitelem nastíněné okolnosti se domníváme, že poplatek za "deinstalaci IP adresy" je skrytou sankcí za předčasné ukončení smlouvy.
Pokud spotřebitel s povinností hradit poplatek nesouhlasí, může vyúčtování reklamovat. V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu ("ČTÚ") na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Reklamace ani řízení před ČTÚ však nezakládá spotřebiteli možnost nehradit vystavené vyúčtování (= těmito kroky není odložena jeho splatnost).
V případě potřeby další konzultace lze kontaktovat naší bezplatnou právní poradnu na čísle 299 149 009.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost se doposud ke stížnosti nevyjádřila. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít.