Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
zpackaná oprava klimatizace u jedničkové oktávie začala u společnosti AUTOGAR s.r.o. v polovině července 2021. Její technici provedli běžnou servisní prohlídku klimatizace a detekci úniků, výměnu ventilů na nízkotlaké i vysokotlaké větvi, vakuaci a plnění klimatizace chladivem R164a. Auto s opravou klimatizace bylo předáno jako opravené za 4180 mému bratrovi. Trubky od klimatizace se nachladily, auto po cestě domů klimatizovalo. Ale ouha ráno, bylo chladivo pryč. Klimatizace fungovala půl dne. Bratr to zavezl zpátky do AUTOGARu. Řečeno mu bylo, že je vadný klimakompresor (nedává tlak). Nabídly repas za 8000. To bratr odmítl. Repas jsme si zajistili svépomocí a montáž repasovaného klimakompresoru u pana Romana Pavelky v Novém Přerově. Ten mi sdělil, cituji:„ Okruhy klimatizace u mě ani nešly naplnit. Chladiva zbylo 10g. Tam v tom Vám nevyměnili vysoušeč v okruhu. Úplně se mi rozpadl v rukách, jestli ty kuličky z něj nalítali do okruhu. Tak to bude pořádně drahá oprava. A měl pravdu.
Odevzdali jsme vůz zpět na reklamaci původní opravy do AUTOGARu dne 8.9. Udělali si diagnostiku. V AUTOGARu se divili, že tam je namontovaný repasovaný kompresor. Požadaval jsem osobně slevu, alespoň na vyprchané chladivo při další opravě. Odkázali se na závadu na kompresoru. Pustili se znovu do opravy. K mému úžasu se ani nepozastavili nad tím, že původní opravu prováděli zbytečně. Bez důkladné prohlídky systému, tady alespoň kompresoru, vysoušeče, okruhu, ventilů. Sdělili mi: příčinou je prasklý chladič klimatizace.
Vozidlo předávali 14.9. na faktuře: těsnící kroužky, výměna chladiče klimatizace, expanzní ventil, proplach systému 2x, znova chladivo R164a za 1500. 8h práce za 4000. Faktura za 13000. Žádná sleva ani na chladivo.
Vozidlo jsme převzali, fakturu zaplatili, ozkoušeli, ale měli jsem pochybnosti o dlouhodobé funkčnosti systému. Ještě týž večer zkoušíme po předání, zda jsou trubky vedoucí do kabiny nachlazené. Nic moc. Vůz otec vrátil další den ráno k další reklamaci. Znovu se v AUTOGARu prováděla diagnostika, 2h vůz běžel s klimatizací u nich. Telefonicky 15.9. sdělují z AUTOGARu: „Je to v pořádku, hned si proto přijeďte”
Nashledanou
Oprava klimatizace v autoservisu AUTOGAR s.r.o., Sokolovská 132 Jihlava
Prosím o uznání nefunkčnosti původní opravy klimatizace ze dne 19.7.
Prosím o přiznání slevy ve výši původní faktury ze dne 19.7. na daň dokladu ze dne 14.9, když se v jiném servisu potvrdí po opravě z 14.9. funkčnost systému klimatizace: nepřítomnost nečistot či těsností v okruzích klimatizace, neunikání chladiva z obou okruhů po poslední opravě.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Spotřebitel správně uvádí, že v případě uznané reklamace má mj. nárok na nápravu poskytnutím služby ve sjednané kvalitě, nebo na slevu z ceny. Jestliže ale poskytovatel služby reklamaci zamítl, nemůže spotřebitel tyto nároky vymáhat.
Pokud poskytovatel služeb reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na poskytovatele služeb(nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.