Počet nahlášených stížností: | 43 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Společnost E.on mi neposlala ani jednu upomínku, ani jednu SMS. Vůbec nic. Můj dluh cca 460kc 0redala společnosti Redogan. Až tehdy jsem se dozvěděl o dluhu. V den obdržení emailu jsem hned vše řešil a zaplatil - nejsem žádný dlužník a mám několik firem a opravdu nemam v povědomí každých 400kc. Nicméně firma REDOGAN se mnou mluví jak s odpadem, poslala mi dokonce i dopis kde je hlavní nadpis "PODEZŘENÍ NA ÚMYSLNÉ NEHRAZENÍ POHLEDÁVEK".... ÚMYSLNÉ? COŽE? CO SI TO DOVOLUJOU MĚ TAKTO NAPADAT!
Omluvte se
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoli částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
Společnost REDOGAN s.r.o. by měla spotřebitele (v souladu s obecnou informační povinností ve vztazích podnikatele se spotřebitelem) řádně poučit a seznámit, za co konkrétně danou částku vymáhá.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy REDOGAN s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat. Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.