Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 6. 3. 2014 jsem na prodejně v Plzni zakoupil mobilní telefon Nexus 5. Dne 3. 11. 2014 jsem se dostavil na prodejnu pro založení reklamace z důvodu, že telefon nechytal signál. Dne 9. 12. 2014 (po 36 dnech) jsem zaslal na prodejnu dopis, že si přeji odstoupit od kupní smlouvy. Následně po doručení mi bylo telefonicky sděleno, že nejsou povinni mě informovat o vyřízení reklamace, tak jsem jim sdělil, aby se mi vyjádřili písemně na dopis. Následně mi dorazil dopis, že neakceptují odstoupení od kupní smlouvy. Zastavil jsem se tedy opětovně na prodejně s vytištěnými podklady, že jsou povinni avšak i na toto tvrdily, že od smlouvy mi neumožní odstoupit. Jsem tedy rozhodnut a připraven podat žalobu s pomocí advokáta. Ještě než se spojím s advokátem, tak zkusím, zda se mi podaří změnit jejich rozhodnutí pomocí této formy.
LG Nexus 5
přeji si odstoupit od kupní smlouvy
|
Tweet |
Z rozsudku Nejvyššího soudu ČR ze dne ze dne 27. 7. 2011, sp. zn. 33 Cdo 3228/2009, vyplývá povinnost informovat spotřebitele o vyřízení reklamace. "Stanoví-li zákon č. 634/1992 Sb. v § 19 odst. 3 lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace od jejího uplatnění, pak prodejce svou povinnost splní, jestliže v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace; až od tohoto okamžiku lze považovat reklamaci za vyřízenou z hlediska zamezení nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady."
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.