Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dostal jsem k Vánocům od přítelkyně dárkový poukaz (na službu) v ceně 2.600 Kč od firmy Triexpert s.r.o.. Přítelkyně ho kupovala před Vánoci v době kdy vzhledem ke covidou bylo jasné že se obchody budou zavřeny. Proto ji zajímalo, jestli ho bude možné vyměnit za jinpu službu či zboží a případně prodloužit dobu platnosti. Prodavačka jí odpověděla, že ANO, že je to možné a že to půjde.
Když jsem kupoval v prodejně na Andělu běžecké boty v ceně 4.800 Kč, prodavačka poukaz odmítla započít s odůvodněním, že poukaz je na službu
Dále jsem jednal na její doporučení s jinými prodavači v Holešovicích, s eshopem obchodu i recenzoval jejich jednání na google mapách.
Odpovědí mi vždy bylo že poukaz je jen na službu a za zboží ho není možné VŮBEC vyměnit. A není možné ani vyměnit Dárkový poukaz za jiný Dárkový poukaz. O důvodech proč to tak je, jsem slyšel několik pohádek.
Vzhledem k tomu, že službu nevyužijeme (a ani jsme ji nechtěli), máme pocit že jsme byli uvedeni v omyl a okradeni.
Dárkový poukaz (na službu Guru fitting MTB)
Vzhledem k tomu, že jsem již běžecké boty zakoupil jinde, tak chceme:
1. dárkový poukaz na službu vyměnit za dárkový poukaz na zboží s prodloužením platnosti aspoň do 30.6.2022 (do půlky příštího roku)
2.dosáhnout zrušení Dárkových poukazů na službu neboť umožňují prodavačům provádět nekalé a podvodné praktiky při jejich prodeji.
|
Tweet |
Byl-li při nabízení služby užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku ve smyslu § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podle skutkového stavu popsaného ve stížnosti by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl při předsmluvním jednání o smlouvě. Takovéto jednání může podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele ve vztahu k dané službě či výrobku. Dále má podnikatel povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je rovněž nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele taktéž zakázaná.
Spotřebitel by mohl navíc namítat v závislosti na konkrétních skutkových okolnostech neplatnost smlouvy, neboť v případě, kdy spotřebitel jedná v omylu o rozhodující okolnosti, je jeho právní jednání dle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, neplatné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.