Společnost


LUNZO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:64
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 11 stížnostech.

#52720Vrácení zboží podle § 1829 - balíček musím zaslat mimo ČR

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 měsíců 11 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
18.09.2021, před 3 lety

Mario Ulivelli

Znění stížnosti

Dobrý den,

objednal jsem zboží na serveru Lunzo.cz. Zboží mělo dorazit za 15 - 45 dní dle jejich webu, zboží dorazilo asi po 60 dnech. Zažádal jsem podle § 1829 jak postupovat při vrácení zboží do 14 dnů a bylo mne napsáno, že mám zboží vrátit já sám někde do Číny. Náklady s tím spojené převyšují výši objednávky v ceně 678 Kč.

Výjádření Lunzo.cz:
Dobrý den, velice nás mrzí Vaše nespokojenost.
Jelikož nejsme prodejci zboží, ale nákup jsme Vám pouze zprostředkovali, je nutnost v případě vrácení zboží zboží vrátit zpět prodejci.
Jelikož si přejete zboží vrátit zpět prodejci, zboží Dětský komplet čepice a šortky​ zašlete na adresu:
Jméno: jane ​Ulice: Yulv Mingyuan Zhigu B Building 2/F ​Město: shen zhen shi ​Stát/Provincie/Region: guang dong sheng ​Země: China ​PSČ: 518000 ​Telefon: 18927493847 ​
Jediné, co poté musíte udělat, je zaslat nám do 5 kalendářních dní počínaje dneškem sledovací číslo zásilky (najdete na podacím lístku). Bez zaslání sledovacího čísla nebude refundace možná. Poté již vše vyřídíme za Vás a jakmile prodejce zboží obdrží, bude Vám vrácena vámi uhrazená částka.​​
Jelikož nejsme prodejci zboží, ale nákup jsme Vám pouze zprostředkovali, je nutnost v případě vrácení zboží zboží vrátit zpět prodejci.
Jelikož si přejete zboží vrátit zpět prodejci, zboží Novorozenecký kostým na focení​ zašlete na adresu:
Jméno: ZHOU HAI JUAN ​Ulice: C2-34 Wujin Shopping Center,Hutang Town,Wujin District​Město: chang zhou shi​Stát/Provincie/Region: jiang su sheng ​Země: China ​PSČ: 213000 ​Telefon: 15895053502 ​
Jediné, co poté musíte udělat, je zaslat nám do 5 kalendářních dní počínaje dneškem sledovací číslo zásilky (najdete na podacím lístku). Bez zaslání sledovacího čísla nebude refundace možná. Poté již vše vyřídíme za Vás a jakmile prodejce zboží obdrží, bude Vám vrácena vámi uhrazená částka.​


Produkt

Zboží mám vrátit do číny a né zpět společnosti se sídlem\pobočkou v ČR = velmi vysoké náklady na vrácení


Požadované řešení

Zasláni produktu zpět na adresu firmy se sídlem\pobočkou v ČR a vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.10.2021 14:30, před 3 lety

K postavení společnosti ve vztahu se spotřebitelem:
Společnost LUNZO s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je třeba toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, bude tedy platit, že je vůči spotřebiteli neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a v procesu kontraktace není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, jasně a srozumitelně upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Společnost LUNZO s.r.o. je proto podle našeho názoru, bez ohledu na ustanovení jejích obchodních podmínek, v tomto vztahu prodávajícím. Právě vůči němu je proto třeba směřovat níže popsané nároky

K možnostem spotřebitele:
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.10.2021 12:35, před 3 lety

Dobrý den,

nejprve je potřeba si ujasnit, že společnost LUNZO s.r.o., která je provozovatelem internetové galerie Lunzo.cz, zprostředkovává zájemcům (kupujícím) obchody s prodávajícím.

Prodávajícím je obchodní či výrobní firma v zahraničí, tj. zejména v Číně, Hong Kongu a Singapuru.

V obchodních podmínkách (konkrétně bod 5.2 - https://www.lunzo.cz/obchodni-podminky/.) je jasně uvedena tato informace:

Kupující žádá Provozovatele, aby s provedením zprostředkování započal okamžitě, ještě před uplynutím čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od Smlouvy. Provozovatel tímto sděluje Kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od Smlouvy.

Samozřejmě zákazníkům umožňujeme vrácení zboží zpět prodejci. Adresu i s instrukcemi pro vrácení jsme zákazníkovi poskytli. Této možnosti však zákazník dle e-mailové komunikace využít nechce.

Na závěr bych chtěl uvést, že Česká obchodní inspekce nám při své kontrole dala jednoznačně za pravdu, že společnost LUNZO s.r.o. není prodávajícím ve vztahu k předmětu nákupu a odstoupením od smlouvy by jí vznikla majetková újma, nelze tedy vůči této společnosti uplatnit právo na odstoupení od smlouvy ve smyslu § 5 odst. 3 zákona a vynucovat po ní povinnost vrátit cenu zaplacenou za nákup.

S pozdravem Leona Veselá, LUNZO s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2021 16:03, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.12.2021 09:21, před 3 lety


Mario Ulivelli

Server lunzo.cz stále komunikuje to stejné, že jsem od nich nic nenakoupil, že pouze "přeprodávají" zboží, že smlouvu jsme uzavřel ne s nimi, ale nějakou čínskou společností atd a že případnou reklamaci si mám vyřídit sám s danou čínskou firmou. S tím razantně nesouhlasím a o uzavření smlouvy s třetím subjektem jsme informován nebyl. Na ČOI přišlo na tento web od loňského listopadu přes 200 stížností. Pracovníci podezřelých e-shopů nás v e-mailech nabádají, ať další požadavky po nákupu zboží už řeším s prodejci ze třetích zemí, například z Číny nebo Hongkongu.

Info z webu:
Dle ČOI to ale není jednoduše možné, rozhodla inspekce ve sporu s firmou Lunzo. Zjednodušeně řečeno došla k závěru, že podle stránek nemohl zákazník tušit, že nejde o prodejce, navíc když na to předem nijak neupozornil, a kupující tedy má právo na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz za zboží do 14 dnů. Závěr se dá aplikovat i na další galerie včetně bonky.cz, uvedla inspekce.

„Nestačí, aby bylo zprostředkování zmíněno pouze v rámci obchodních podmínek, ale nabídka takové služby na internetu by se měla zřetelně lišit od klasického internetového prodeje,“ vysvětlil Fröhlich a dodal, že kromě doručení zboží potom musí e-shop sám řešit také reklamace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.1.2022 10:33, před 3 lety

K vyjádření spotřebitele doplníme odkaz na rozhodovací činnost ADR České obchodní inspekce:
https://www.coi.cz/wp-content/uploads/2018/09/Vyrozumeni_o_ukonceni_stanovisko_oddeleni_ADR_ze_dne_23.8.2018.pdf

Podle ADR České obchodní inspekce se (společností citované) ujednání obchodních podmínek nepoužije.

Výše uvedené stanovisko ADR České obchodní inspekce je zcela v souladu s judikaturou Ústavního soudu ČR. Ten uvedl, že "obchodní podmínky ve spotřebitelských smlouvách [...] nesmějí sloužit k tomu, aby do nich [...] podnikatel skryl ujednání, která jsou pro spotřebitele nevýhodná a o kterých předpokládá, že pozornosti spotřebitele nejspíše uniknou." Ujednání o tom, že podnikatel není prodejce, ale pouze zprostředkovatel, je pro spotřebitele jistojistě nevýhodné. Z tohoto důvodu nesmí být pouze v obchodních podmínkách. Je-li v obchodních podmínkách takové ujednání obsaženo, nebude se k němu přihlížet (jako by ani neexistovalo).

Proto spotřebitel může činit všechny úkony vůči společnosti LUNZO s.r.o. (adresa pro vrácení zboží, reklamace atd. je Zbrojnická 229/1, Plzeň, 30100)

Má-li společnost k dispozici odkaz na jiné rozhodnutí (nebo jeho spisovou značku) může ho uveřejnit (uzná-li to za vhodné).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.1.2022 17:55, před 3 lety

Dobrý den, k případu jsme se již vyjádřili. Instrukce pro vrácení zboží byly již zákazníkovi poskytnuty. S pozdravem Leona Veselá, LUNZO s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2022 09:51, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.2.2022 08:25, před 3 lety


Mario Ulivelli

Dobrý den, jak bylo psáno Lunzo. s.r.o poslalo instrukce k odeslání zboží do číny. To jsem neakceptoval a dále jsme již s firmou Lunzo přestal komunikovat. Nemá to cenu, říkají pořád to své. Pokud by bylo možno udělat nějaké právní kroky pro ochranu dalších nových nakupujích, rád se přidám k nějaké hromadné žalobě, nebo podat oficiální stížnost na ČOI. Vzhledem k tomu, že to je v rozporu se českými zákony, by se s tím mělo něco dělat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.2.2022 12:42, před 3 lety

Spotřebitel se může obrátit na Českou obchodní inspekci s podnětem k šetření.

Možnost hromadné žaloby doposud není v ČR zakotvena. Legislativní změny v této oblasti dTest dlouhodobě prosazuje, připojit se k nám můžete zde: https://www.dtest.cz/kampane/za-hromadne-zaloby/.

Zboží je možné vrátit na adresu sídla prodávajícího - tedy na adresu společnosti LUNZO s.r.o. Nebudou-li v návaznosti na to vráceny spotřebiteli peněžní prostředky, lze společnost vyzvat předžalobní výzvou. Nebude-li ani ta vyslyšena, lze společnost žalovat prostřednictví elektronického platebního rozkazu, případně "obyčejného" platebního rozkazu. Jejich podání není nijak složité (případně je možné využít advokáta - www.dtest.cz/advokati).

Stížnost uzavíráme s nedosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.3.2022 14:39, před 3 lety

Dobrý den, instrukce pro vrácení byly již zákazníkovi poskytnuty. V tuto chvíli jsme Vám již veškeré informace poskytli. Leona Veselá, Lunzo s. r. o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.3.2022 17:32, před 3 lety

Děkujeme za vyjádření, jde-li o instrukce, které popsal spotřebitel (vrátit zboží do Číny), jde podle nás o postup, který nemá žádnou oporu v zákoně a krátí práva spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.