Společnost


Stavebniny DEK a.s.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#52722Pdstoupení od kupní smlouvy Plotové stříšky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 měsíců 21 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.09.2021, před 3 lety

Michael Karlík

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 28.6.2021 jsem ve stavebninách poptával (nejsou běžně skladem) plotové stříšky od společnosti DITON. (https://www.dek.cz/pobocka-mlada-boleslav/produkty/detail/4400887115-diton-plot-striska-prubezna-stipana-cerna?tab_id=popis )
Potřeboval jsem dokoupit pouze 8 kusů v barvě černé.

17.7.2021 mi byla e-mailem potvrzena platba za stříšky 674 Kč.

12.8.2021 jsem jel do stavebnin stříšky vyzvednout. Tam jsem ale zjistil v jakém jsou stavu a odmítl je převzít. Na místě jsem se dohodl s panem Danielem F. (specialista odbytu),že takto odřené stříšky nepřevezmu a že on to bude reklamovat u DITONu.

1.9.2021 mi pan F. poslal e-mail s vyjádřením k reklamaci od DITONu.Tam je uvedeno,že stříšky jsou odřené od přepravy a že je to považováno za přirozenou součást výrobku (v katalogu je však odřené nenabízejí).Toto odření postupem času a působením atmosferiských vlivů samovolně zmizí. Tímto nebyla reklamace uznána.
S vyjádřením souhlasím pouze,že odření došlo díky přepravě,kde se dalo věci předejít.Stříšky mi byly přivezeny na paletě poskládané na sobě bez toho aby byly proloženy (běžně používané plastové síťky,případně dřevo).Protože téměř rok mám na svém poltě některé stříšky se stejným odřením,nemohu souhlasit s tvrzením,že odřená místa (obarvený betonový prvek) časem zmizí.

6.9.2021 jsem mluvil na prodejně s panem F. a ten mi zdělil,že více pro mne už udělat nemůže,pouze mi vydat ony stříšky.Ty jsem opět nepřevzal a obrátil se na Vaši poradnu.

7.9.2021 jsem přes e-mail pana F. požádal o odstoupení od kupní smlouvy.
Ten mi obratem zdělil,že se jedná o zakázkový materiál. Tyto stříšky běžně nedrží skaldem a objednávku není možné zrušit ať si materiál vyzvednu do konce září.

8.9.2021 Opět jsem kontaktoval Vaši poradnu a odpověď s příslušným odkazem na paragraf a odstavec zaslal panu Fialovi.Znovu jsem jej požádal o odstoupení od kupní smlouvy,když to nejde jinak,ale to jsem již žádnou odpověď nedostal.
Vím,že se jedná o drobnou částku,ale taky nestojím koukat na odřený plot.
Děkuji.


Produkt

https://www.dek.cz/pobocka-mlada-boleslav/produkty/detail/4400887115-diton-plot-striska-prubezna-stipana-cerna?tab_id=popis


Požadované řešení

Potřebuji stříšky nové,pohledově ucházející - neodřené.Ty odřené si může nechat DITON - působením atmosferiských vlivů odřená místa časem zmizí a pak je mohou znovu prodat jako nové :-) .
Když to nejde jinak,tak bych trval na odstoupení od smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.10.2021 16:34, před 3 lety

Není nám zřejmé, jestli se jedná o smlouvu uzavřenou v kamenném obchodě nebo, zda jde o smlouvu uzavřenou distančně (e-shop). Vycházíme tedy z toho, že smlouva byla uzavřena distančně.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Dle § 1837 písm. d) občanského zákoníku nelze odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem (např. přes e-shop), jestliže bylo spotřebiteli dodáno zboží upravené dle jeho přání (tzv. na míru/na zakázku). O zboží na zakázku se nejedná, pokud má prodejce zboží běžně v nabídce, jen ho momentálně nemá na skladě. Ovšem o zboží na zakázku (na míru) by se jednalo, pokud výrobce zboží nenabízí, ale je schopen ho dle přání zákazníka vyrobit - v takovém případě není možné od smlouvy odstoupit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.12.2021 16:29, před 3 lety

Společnost nám prostřednictvím e-mailové komunikace zaslala tuto zprávu:

"Děkujeme dTestu za moderování diskuse s naším zákazníkem. Naši pracovníci se v nejbližších dnech spojí se zákazníkem k dořešení vzniklé situace."

Stížnost proto přeřazujeme na spotřebitele, aby nám mohl (s jistým časovým odstupem) sdělit, jak byl problém vyřešen.

Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.12.2021 20:20, před 3 lety


Michael Karlík

Dva měsíce nikdo ze stavebnin DEK nereagoval a tak jsem jeden večer napsal mail na centrálu s odkazem na stránky d-testu.Hned druhý den jsem byl kontaktován z DEKu.Dnes mám již peníze na účtu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.3.2022 12:37, před 3 lety

Děkujeme spotřebiteli za zaslání informací ohledně vývoje stížnosti. Případ uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.