Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý deň,
Včera o 20:09 mi prišiel email, že moja objednávka s ID 2109162556 je vybavená za tovar 330 - VitaSolaris - ročná zásoba. Nič som si neobjednával, a preto ani nechcem nič od Vašej spoločnosti prevziať. Zároveň Vás žiadam o vymazanie mojich údajov z Vaších databází. Považujem to za zneužitie mojich osobných dát.
ďakujem
P.Risa
330 VitaSolaris - ročná zásoba
Zrušiť objednávku a vymazať moje údaje zo spoločnosti. Informovať ma cez email, že moja požiadavka bola vybavená
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával její osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Vážený pane Riso,
děkujeme Vám za zaslaný podnět. Dovolte mi Vás informovat, že naše společnost obdržela dne 18.9.2021 objednávku ročního balení produktu Vitamín D3 VitaSolaris, zaslanou prostřednictvím našich webových stránek. Na základě této objednávky jsme produkt zaslali na Vaši adresu - byla vyplněna s Vašimi kontaktními údaji. Uvádíte, že jste si produkt neobjednal. V našich obchodních podmínkách je jasně uvedeno, že objednávku může učinit osoba výhradně sama za sebe, tj. vlastním jménem. Zde se tedy jednalo o porušení stanovených obchodních podmínek a zneužití Vašich osobních údajů. Bohužel, není v našich silách takto podvodnou objednávku zamítnout hned při odeslání. Na základě Vašeho prohlášení jsme pohledávku ve výši 1,95 € stornovali, zákaznický účet zablokovali a Vaše osobní údaje byly předány k výmazu.
Děkujeme za pochopení a přejeme Vám hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Hodnocení:
Komentář: Ďakujem za rýchle vyriešenie sťažnosti.