Počet nahlášených stížností: | 25 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den, od společnosti Starnet odstupuji po asi 5-ti letech, smlouva na dobu neurčitou.
Zařízení vráceno, měsíční platby uhrazeny. Poté přišla na email výzva k platbě- ne faktura na 745,-. Operátorka mi oznámila, že jde o polatky, které jsou uvedeny v jejich VOP. Jsem povinna tuto platbu uhradit?
Děkuji za odpověď.
Internet 30 Mb/ps
Chtěla bych vědět jestli je toto jednání korektní.
|
Tweet |
V případě ukončení smlouvy v oblasti telekomunikací může poskytovatel telekomunikační služby požadovat zaplacení odstupného/pokuty/poplatku za podmínek uvedených v § 63 odst. 1 písm. p) zákona o elektronických komunikacích. Tyto podmínky nejsou v tomto případě dle obsahu stížnosti naplněny, společnost dle našeho názoru proto nemá nárok na to, aby si účtovala jakékoliv poplatky spojené s tím, že spotřebitel využije své zákonem nebo smlouvou založené právo na ukončení smlouvy (ať už odstoupením, nebo výpovědí).
Dle doposud nepřekonané judikatury Nejvyššího soudu ČR (32 Cdo 4469/2010) není možné sankcionovat odstoupení od smlouvy, resp. výpověď smlouvy. Z této prozatím stále aktuální judikatury Nejvyššího soudu ČR vycházíme i my. Poplatek sjednaný pro případ odstoupení od smlouvy nebo její výpovědi je proto podle nás neplatný a nezakládá povinnost spotřebitele na zaplacení jakékoliv částky. S ohledem na výši poplatku (při hodnocení vycházíme z aktuálně účinných obchodních podmínek) a spotřebitelem nastíněné okolnosti se domníváme, že poplatek je skrytou sankcí za předčasné ukončení smlouvy.
Pokud spotřebitel s povinností hradit poplatek nesouhlasí, může vyúčtování reklamovat. V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu ("ČTÚ") na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Reklamace ani řízení před ČTÚ však nezakládá spotřebiteli možnost nehradit vystavené vyúčtování (= těmito kroky není odložena jeho splatnost).
V případě potřeby další konzultace lze kontaktovat naší bezplatnou právní poradnu na čísle 299 149 009.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských (účastnických) sporů při Českém telekomunikačním úřadu.