Počet nahlášených stížností: | 30 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Požaduji vrácení peněz za jízdu vlakem. Za prvé: Pan Jančura slibuje, že jízda vlakem bude bezpečná a za dodržování bezpečnostních opatření (píše to i na jízdence) - tedy lidé musí mít zakrýte dýchací cesty. Nicméně, ve vlaku, který byl maximálně zaplněn, bylo cca 80% lidí, kteří buď měli roušku jen na ústech, v kapse, nebo pověšenou na uchu. Posádka je na tyto lidi asi krátká, protože jsem neviděla, že by někoho napomenula či upozornila. Konkurent České dráhy se v tomto ohledu snaží mnohem více a cesta u konkurenta působí vzhledem k současné pandemii jako bezpečnější. Seděly vedle nás dvě paní u stolečku, které jsem poprosila, aby si roušku nasadily a respoktovaly druhé, ale asi hodinu seděly s rouškou na uchu a argumentovaly, že "jsou naočkované". Pravidla ale platí pro všechny!! Vzhledem k tomu, že jsem těhotná, jsem se necítila ve vagonu bezpečně a šla jsem posádku poprosit, aby nás usadila někam jinam, nejlépe, kde sedí lidé, kteří roušku mají. Slečna byla ochotná a usadila nás do prázdného kupé. Zde se dostávám k bodu č. 2: toto kupé bylo o třídu níže, tj. levnější, než to, do kterého jsme měly jízdenky a ze kterého jsme byly nuceny díky laxnímu přístupu posádky a celkově celé společnosti RegioJet/StudentAgency k dodržování bezpečnosntích pandemických pravidel, odejít. Navíc servírujete kafe a jídlo, takže motivovat lidi k tomu, aby si roušky na obličeji nechali , je potom těžké. Jde Vám jen o výdělek!
Místo třídy relax, za kterou jsme draze zaplatily, a která slibovala pohodlí, jsme jízdu strávily ve třídě lowcost.
Požaduji odškodnění, tj. minimálně vrácení celé částky za zakoupené jízdenky. Jízdenky byly zakoupeny do třídy Relax, cesta ale proběhla ve třídě low-cost. Nikoliv díky tomu, že bych si to přála, ale proto, že míáte absolutně laxní přístup k pandemii!!!!!!
|
Tweet |
Máme za to, že služba by měla být vždy poskytována v souladu s právními předpisy. Pokud služba poskytována v souladu s těmito předpisy není, domníváme se, že spotřebitel má nárok na reklamaci této služby. K neformální (což není na překážku) reklamaci došlo dle popisu stížnosti už v rámci poskytování služby, a to náhradním poskytnutím služby, které spotřebitelce poskytl vlakový personál.
Je-li reklamace řešena náhradním poskytnutím služby (jako v tomto případě), musí být náhradní služba stejné jakosti. Není-li možné službu splnit náhradním způsobem ve stejné jakosti, měl by podle nás pokles v kvalitě vykompenzovat další reklamační nárok - přiměřená sleva. Nároky spotřebitele jsou upraveny v § 2169 občanského zákoníku.
Navíc ve smluvních přepravních podmínkách sama společnost Student Agency (Regio Jet) v bodě 5.2.4. uvádí, že v případě, že si cestující zakoupil jízdenku ve spoji kategorie RJ v tarifní třídě Relax a bude přesazen na sedadla v tarifní třídě Low cost, náleží cestujícímu kompenzace ve výši 100 % zaplacené ceny jízdného.
Samozřejmě vnímáme, že nedodržování právních předpisů cestujícími je do jisté míry mimo dosah společnosti. Nicméně je objektivně pravdivou skutečností, že posádky vlaků/autobusů společnosti STUDENT AGENCY k.s. jsou k nedodržování právních předpisů během poskytování svých služeb lhostejné (vyjma úvodního hlášení palubním mikrofonem).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou skrze naši platformu, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.