Společnost


RYANAIR DAC

Počet nahlášených stížností:21
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#52737Odepření nástupu na palubu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 29 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
20.09.2021, před 3 lety

Andrea Froňková

Znění stížnosti

Měli jsme zakoupeny letenky z Vídně na Ibizu na den 15.9.2021 v 16:05(FR 580) společnosti Ryanair.
Na letiště do Vídně jsme dorazili včas ,odbavení proběhlo bez problémů, měli jsme každý ještě zaplaceno 20 kg zavazadlo,které odbavili na přepážce Ryanair .
Čekali jsme na letišti na odletové informace ohledně gate a poté zamířili přes security control ke gate F 26.Na informační tabuli bylo v čase 15:35 informace že gate closes za 5-10 minut. Gate je až skoro na konci chodby ,takže přicházíme 15:37 ke gate ,kde se již 2 pasažéři dohadují se zaměstnancem Ryanair ,který je odmítal vypustit na palubu,ačkoliv postupovali podle stejné informace na tabuli a taktéž si mysleli ,že mají ještě čas .Po nás přišli ještě další 2 pasažéři .Zůstalo nás tedy šest pasažérů ,kteří byli normálně odbavení a odmítli jim vstup na letadlo 27 minut před odletem letadla .
Argumenty o mylné informaci na tabuli a realitě zaměstnanec odmítl pokrčením ramen a odešel od gate.
Další let na Ibizu jsme si přebookovali až za dva dny za 100 Euro každý ,výdaje za hotel na dva dny ve Vídni a stržené storno poplatky z booking.com za hotel na Ibize,kde jsme nenastoupili se vyšplhaly na 20 000 Kč.
Při zpátečním letu z Ibizy do Vídně (FR 581)se gate společnosti Ryanair (FR 581) 30 minut před odletem teprve otevřel.
Taková je realita létání s Ryanair .


Produkt

Absolutní nedodržování uvedených časů nástupu na palubu


Požadované řešení

Požaduji peníze za náklady na hotel ve Vídni a přebookování letu na Ibizu z Vídně


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.9.2021 16:45, před 3 lety

Na řešenou věc dopadá zejm. nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004, o právech cestujících v letecké dopravě (dále jen "nařízení").

Dle tohoto nařízení se „odepřením nástupu na palubu“ rozumí odmítnutí přepravit cestující leteckou dopravou, přestože se přihlásili k nástupu na palubu za podmínek stanovených v čl. 3 odst. 2 nařízení.

Výše zmíněné podmínky cestující splní tehdy, jestliže mají potvrzenou rezervaci pro dotčený let a přihlásí se k přepravě:
(i.) buď v souladu s tím, jak je předem a písemně (rovněž elektronickými prostředky) stanoveno a v čase uvedeném leteckým dopravcem,
(ii.) anebo, jestliže není uveden čas, nejpozději do 45 minut před zveřejněným časem odletu.

Pokud cestující výše uvedené podmínky splnili, mají nárok na nástup na palubu. Pokud byl cestujícím odepřen nástup proti jejich vůli, provozující letecký dopravce je neprodleně odškodní v souladu s čl. 7 nařízení. Dále je povinen jim poskytnout pomoc v souladu s čl. 8 a 9 nařízení. Dle čl. 7 nařízení obdrží cestující náhradu ve výši:
a) 250 EUR u všech letů o délce nejvýše 1500 kilometrů;
b) 400 EUR u všech letů ve Společenství delších než 1500 kilometrů a u všech ostatních letů o délce od 1500 kilometrů do 3500 kilometrů;
c) 600 EUR u všech letů nespadajících pod písmeno a) nebo b).

Pokud ovšem cestující podmínky stanovené v čl. 3 odst. 2 nařízení (k tomu viz druhý odstavec tohoto vyjádření) nesplnili, nejde o odepření nástupu na palubu ve výše uvedeném smyslu a cestujícím nepřísluší žádná náhrada.

Nicméně výše uvedená pravidla je nezbytné vnímat v kontrastu s tím, jaké informace dostával cestující v průběhu čekání na odlet letadla přímo na letišti. Jestliže cestujícímu nebyly personálem, popř. informačně-technickým vybavením letiště předány informace o nástupu včas a neměl-li možnost informace jiným přiměřeným způsobem zjistit a zařídit se podle nich, pak nelze takové pochybení delegovat na spotřebitele a svalit na něj veškerou odpovědnost za pozdní příchod k bráně.

Další informace je možné získat u národního dozorového orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví (dále jen „Úřad“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6. Úřad je k této záležitosti příslušný, jelikož jde o dopravce se sídlem v EU (konkrétně v Dublinu).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2021 13:06, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.