Společnost


Smartwings, a.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#5274Poškozování spotřebitele - nevyřízení reklamace zavazadla

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 23 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.12.2014, před 10 lety

Lenka Matějková

Znění stížnosti

Reklamaci poškozeného zavazadla společností Dolfi 1920 s.r.o., která reklamace vyřizuje za leteckého dopravce Travel service, s nímž jsme cetovali a v rámci jehož přepravy došlo k poškození zavazadel, řešíme již od 21.9.2014. Jsme naprosto ignorováni s našimi požadavky a nesouhlas s vyřízením není vůbec brán v potaz. Byl nám zaslán náhradní kufr, který je o 12 litrů menší než původní poškozený kufr. Vše jsme řádně přeměřili, spočítali a namítali. Odpovědí nám však bylo stále dokola, že reklamace byla řádně vyřízena, že jsme "obdrželi kufr o stejné velikosti a že každý výrobce může mít přesné rozměry trošku jiné". Domníváme se, že je povinností společnosti buď zavazadlo opravit, není-li to možné, tak najít a dodat takový kufr, který je obdobný co do vlastností i rozměrů, resp. odpovídající původnímu poškozenému, a pokud ani toto není možné, tak uhradit cenu poškozeného zavazadla. I kdyby bylo pro kategorie středních kufrů dáno nějaké rozmezí, 12litrový rozdíl není zrovna zanedbatelný. Proto odmítáme tento náhradní kufr, který je rozměrově pro nás nepoužitelný, což jsme se snažili společnosti Dolfi 1920 vysvětlit a po dobrém se dohodnout. Řádnou výměnu, odvoz neadekvátního zavazadla či finanční kompenzaci však firma odmítá a nutí nás, abychom na vlastní náklady řešili situaci sami. Cítíme se tímto jednáním poškozeni, neboť nejen že hodnota náhradního kufru dle nás neodpovídá hodnotě původního, ale především nám vadí, že rozměrově není ani přibližně adekvátní. Pominu-li arogantní jednání společnosti a naprostou neochotu přiznat chybu či najít uspokojivé řešení, domníváme se, že máme právo na adekvátní náhradu za poškozené zavazadlo. Pokud by tímto způsobem byly vyřizovány i jiné reklamace, mohlo by docházet i k pokračování trestného činu dle § 253 trestního zákoníku. Nebo se pleteme? Předem děkuji za pomoc s rozřešením této záležitosti.


Požadované řešení

Výměna kufru za adekvátní poškozenému, případně finanční kompenzace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.1.2015 17:03, před 10 lety

Dopravce odpovídá za vzniklou škodu v případě zničení nebo ztráty nebo poškození zapsaného zavazadla, jestliže se událost, která způsobila zničení nebo ztrátu nebo poškození, stala na palubě letadla a nebo kdykoli v době, kdy zapsané zavazadlo bylo pod kontrolou dopravce. Při přepravě zavazadel je odpovědnost dopravce v případě zničení, ztráty, poškození nebo zpoždění omezena na částku cca 33000 Kč.

Škoda se obecně nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. Hradí se škoda skutečná, to znamená, že by se přihlédlo ke stáří a opotřebení kufru a jeho možnému využití.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.7.2015 15:31, před 10 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.