Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
se společností Move.In s.r.o./06428576 řešíme spor o přepsání nemovitosti v obci Ledce, 664 62 u Židlochovic po tom co jsem uhradil PLNOU KUPNÍ CENU VČETNĚ ODSOUHLASENÝCH KLIENTÝCH ZMĚN.
Jedná se o celkově cca 8 mil. Kč, kdy nemám ani peníze ani nemovitost.
Jednatelka společnosti slečna Kohútová nedokáže pochopit základní principy Smlouvy o smlouvě Buducí Kupní a Kupní Smlouvy o tom, že pokud uhradím vše dle podmínek smluv tak má přepsat majetek na právoplatného nového majitele!
Tak se ale neděje už více než měsíc a místo toho slečna Kohútová vymýšlí další a další důvody proč nemovitost nepřepsat a vymýšlí si neodsouhlasené nebo naprosto smyšlené klientské změny jako důvod majetek nepřepsat.
Vydírá nahoře popsaným způsobem a navíc vyhrožuje nezákonným vysťehováním i když předání nemovitosti proběhlo dle domluvených pravidel s před-předávácích protokolem - vše písemně dané!!!
Všechny bližší informace jsem ochoten sdílet s Dtestem dle další domluvy.
Developerský projekt - rodinný dům
Přepsat majetek v Katastru nemovitostí dle smluv na nového majitele/mě, protože jsem řádně uhradil plnou kupní cenu včetně všech domluvených klientských změn !!!
|
Tweet |
Smlouva o smlouvě budoucí je upravena v § 1785 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Uzavřením této smlouvy se nejméně jedna strana zavazuje uzavřít po vyzvání v ujednané lhůtě, jinak do jednoho roku, budoucí smlouvu, jejíž obsah je ujednán alespoň obecným způsobem. V § 1786 stejného zákona je poté upravena povinnost strany uzavřít smlouvu bez zbytečného odkladu poté, co ji k tomu vyzve oprávněná strana v souladu se smlouvou o smlouvě budoucí.
Vzhledem k tomu, že se strana zavázala k povinnosti, je možné, aby tuto povinnost druhá strana vymáhala. Jestliže nedojde ke splnění povinnosti povinnou stranou, má druhá strana právo domáhat se uzavření této smlouvy soudní cestou. Soud (příp. třetí osoba, kterou si zde strany pravděpodobně nezvolily) podle § 1787 občanského zákoníku určí obsah smlouvy, přičemž se "obsahem smlouvy" dle komentářové literatury k tomuto zákonu rozumí i nahrazení souhlasu stran.
Aktivní legitimaci (tedy možnost podat žalobu) má u žaloby na určení obsahu smlouvy strana oprávněná (ze smlouvy o smlouvě budoucí), přičemž je nutné prokázat předchozí výzvu. V případě, že by druhá strana nebyla vyzvána včas, povinnost uzavřít budoucí smlouvu by podle ustanovení § 1788 odst. 1 občanského zákoníku zanikla. Podobný následek by měla i podstatná změna okolností (odst. 2 stejného ustanovení - "nelze-li po zavázané straně rozumně požadovat..."). Domníváme se ale, že ani jedna z podmínek zániku povinnosti naplněna nebyla. K obsahu smlouvy je nutné dodat, že ačkoliv to na tomto místě zákon explicitně nezmiňuje, je nutné, aby byl v souladu se zákonem a dobrými mravy (§ 547 občanského zákoníku).
Pokud již došlo k uzavření kupní smlouvy (na základě předchozí smlouvy o smlouvě budoucí) a ze strany spotřebitele došlo ke splnění všech smluvních nebo zákonných povinností (spočívajících zejm. v poskytnutí plnění - v tomto případě je plněním kupní cena), má spotřebitel nárok na to, aby mu bylo ze strany podnikatele poskytnuto smluvně ujednané protiplnění (v tomto případě je protiplněním nemovitá věc).
Nesplní-li podnikatel svou povinnost poskytnout spotřebiteli slíbené protiplnění (zde nemovitou věc) ve sjednaném termínu, mohlo by se z jeho strany jednat o prodlení. Nesplní-li tuto svou povinnost podnikatel ani v přiměřené lhůtě, kterou mu poskytne spotřebitel navíc (lze poskytnout i mlčky), může spotřebitel od smlouvy odstoupit. V takovém případě je podnikatel povinen spotřebiteli bezodkladně vrátit peněžní prostředky.
S ohledem na výši částky, o kterou v popsaném sporu jde, doporučujeme využít služeb advokáta (databázi viz na https://www.dtest.cz/advokati).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.