Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zrušila jsem v e-shopu ČD v neděli 5. 9. jízdenku na ten samý den z Mladé Boleslavi do Plzně, resp. objednávku č. 65786 737 00, v domnění, že všechny jízdenky koupené u ČD je možné vrátit do 15 minut před odjezdem vlaku. Později mi bylo sděleno, že šlo o tzv. jízdenku One Ticket, kterou lze vrátit pouze do půlnoci předešlého dne. Nicméně v nákupním systému není tato odlišnost druhů jízdenek zřetelně označená a zároveň systém bez jakéhokoliv upozornění tzv. dovolí jízdenku vrátit i po uplynutí lhůty pro možnost vracení, namísto aby zákazníka upozornil, že to vlastně už není možné. Pokud nedostanete zpátky své peníze, nemáte přece důvod ji vracet. Podle mě to zavání klamáním spotřebitele. V každém případě to nepovažuji za fér přístup k zákazníkovi. Od ČD jsem dostala pouze vyjádření o podmínkách vracení jízdenek One Ticket, nikoliv však vyjádření ke stížnosti ohledně nemyslnosti moci vrátit jízdenky v e-shopu po uplynutí lhůty pro vracení, tedy bez možnosti náhrady.
Jízdenka One Ticket v e-shopu ČD
Chci vrátit peníze za zrušenou jízdenku, tedy 273 Kč. Zároveň by se mi líbilo, kdyby ČD vzalo ohled na všechny své zákazníky a odlišné podmínky jízdenek One Ticket v e-shopu (ideálně i jinde) řádně označily a zároveň samy tyto podmínky dodržovaly a zablokovaly možnost vracení těchto jízdenek po uplynutí možnosti vracení.
|
Tweet |
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.