Společnost


Invia.cz, a.s.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#52766Nevyzadane pojisteni

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 24 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.09.2021, před 3 lety

Michal Kolingr

Znění stížnosti

Součásti faktury za dovolenou splatné a vydané týž den bylo i pojištěni, které jsem si neobjednal, objednávka byla domlouvaná s p. Jelínkem po telefonu, navíc pojištěni nekryje připadne výdaje za léčbu covid v zemích s vysokým rizikem. Jedeme do Egypta, který se v této zóně nalézá. Prodejce nám tvrdí, že pojištěni je již nedělitelnou součásti smlouvy a vypovědět nelze.
Cena pojištěni cca 5000kč


Produkt

ID zájezdu je 7639281


Požadované řešení

Zrušení pojistné smlouvy a vracení platby.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.10.2021 11:34, před 3 lety

Pokud prodávající tvrdil, že sjednání zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu je povinné, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné.

Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).

Pokud jde o zmiňovanou nekalou obchodní praktiku, má-li spotřebitel dojem, že dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.

Dále uvádíme, že podnikatel je povinen informovat spotřebitele o ceně zmiňované doplňkové služby v souladu s § 1811 odst. 2, písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Nesplnění této povinnosti je rovněž přestupkem dle zákona o ochraně spotřebitele (§ 12 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Vzhledem ke zmíněné finanční částce také uvádíme, že v případě neúspěšného řešení této situace se spotřebitelka může obrátit na advokáta. Níže přikládáme databázi advokátů, kteří se ve své praxi zabývají právě spotřebitelskými spory: https://www.dtest.cz/advokati

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.12.2021 10:55, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.3.2022 15:03, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.