Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Eviduji na pojistne smlonvě nedoplatek ve vyši 4627kč.Smlouvu žadně jsem ukončil v roce 2020 a přešel k jine pojištovně.Nemam žadný dluh,nevim za co mam platit pojistku.Diky .Z pozdravem p.Girnyk Vasyl
auto škoda octavia
At nechaji mne na pokoji
|
Tweet |
Dle § 2803 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen "OZ"), pojištění zaniká uplynutím pojistné doby. Nicméně § 2807 OZ říká, že je-li pojištění ujednáno s běžným pojistným [pojistné stanovené za časové období dohodnuté v pojistné smlouvě (pojistné období)], zaniká pojištění na základě výpovědi podané pojistníkem ke konci pojistného období, avšak výpověď musí být doručena nejméně šest týdnů přede dnem, ve kterém uplyne pojistné období.
Záleží tedy, o jaké pojištění se jedná. Pokud se jedná o pojištění s běžným pojistným, doporučujeme zjistit si konec pojistného období a vypovědět smlouvu nejpozději šest týdnů před koncem pojistného období. Výpověď smlouvy je vhodné zaslat nejlépe poštou doporučeně s dodejkou pojistiteli.
Mimo výše uvedený případ lze smlouvu ukončit podle podmínek dohodnutých ve smlouvě anebo dohodou smluvních stran.
Dle § 570 odst. 1 OZ platí, že právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde. Zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo.
Společnost nás kontaktovala prostřednictvím e-mailu s žádostí o uveřejnění tohoto vyjádření:
"Klient požádal o ukončení smlouvy na dobu neurčitou dohodou, v době již běžícího nového pojistného období. Pojišťovna návrh odmítla s informací, že smlouva může být ukončena ke konci pojistného období, s povinností úhrady pojistného; toto řešení klient písemně odsouhlasil.
Přesto však do dnešního dne neuhradil pojistné, které je standardně vymáháno. Pojišťovna tedy považuje stížnost za zcela nedůvodnou. Klient nevyužil možnost jednoduchého získání informací prostřednictvím adresy stiznosti@slavia-pojistovna.cz, uveřejněné na webu pojistitele."
Děkujeme společnosti za součinnost, stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se mohl na vyjádření reagovat, popř. stížnost uzavřít.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.