Společnost


Tomáš Velek

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#52775Vrácení masážního přístroje

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 6 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
22.09.2021, před 3 lety

Olga Nosková

Znění stížnosti

Ve stánku v obchodním domě MY na Národní třídě v Praze jsem
19.5.2021 koupila masážní polštář GL1. Doma jsem si v návodu
přečetla, že přístroj není vhodný pro osoby s operací páteře. Jsem po
dost komplikované operaci s pevnou kovovou fixací obratlů, proto jsem
kontaktovala lékaře, který zná můj zdravotní stav a ten mi mechanické
masáže nedoporučil. Prodávající se o této skutečnosti nezmínili,
připadá mi to dost důležité a určitě bych od nákupu ustoupila. Proto
jsem se rozhodla masážní přístroj vrátit. Hned druhý den jsem psala
email na adresu, která je uvedená na razítku na prodejním dokladu, ale
nikdo neodpověděl. Hovořila jsem s prodejcem, který byl u nákupu.
Slíbil mi, že bude kontaktovat svého nadřízeného a celou věc s ním
probere. Nic se nestalo, telefon byl nedostupný, na SMS žádná reakce.
Dne 8.6. 2021 reagoval prodávající na moje prozvánění a sdělil mi, že je
to moje chyba, že jsem si přístroj neměla kupovat. Majiteli, který je
uveden na prodejním dokladu jsem psala 3 doporučené dopisy, bez
odezvy. Kdyby mě prodávající upozornil na zdravotní riziko, přístroj
bych nikdy nekoupila. Asi za týden jsem se byla podívat v MY, ale stánek už tam nebyl a už jsem ho tam nikdy neviděla.
Kontaktovala jsem ČOI, která v podstatě můj požadavek akceptovala,ale nepodařilo se jí spojit se s prodejcem, koncem tohoto týdne bude řízení ukončené. Na jejich radu se obracím na Vás.


Produkt

zdravotní masážní přístroj GL I, info o přístroji mají na svých web.stránkách


Požadované řešení

Já vrátím přístroj,který jsem ani nevybalila, pan Velek vrátí peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.10.2021 11:54, před 3 lety

Přestože šlo o nákup "ve stánku", nejedná se o obchodní prostory podnikatele a spotřebitel má tak 14denní lhůtu na odstoupení, neboť se jedná o prodej "mimo obchodní prostory".

Při koupi zboží mimo obchodní prostory (stejně jako na dálku) má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Domníváme se, že k odstoupení od smlouvy spotřebitelem došlo druhý den emailem, přestože tak nemuselo být označeno. Podle § 555 občanského zákoníku se totiž právní jednání posuzuje podle obsahu a odstoupení od smlouvy lze provést i prostředky umožňující komunikaci na dálku. Pokud tedy dala spotřebitelka v e-mailu najevo, že si přeje zboží vrátit, je možné tento e-mail vyhodnotit jako odstoupení od smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.1.2022 16:11, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.4.2022 12:22, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.