Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 61 |
Dobrý den, dne 9.8.2021 my pan Tomáš Coufal poslal přes zásilkovnu balík. Obsahem byly motorkářské modré boty, za cenu 2000,- Kč, které jsem předem uhradila odesilateli na bankovní účet. Kod zásilky 1791***260 . Zásilka mi do dnešního dne nebyla doručena.
Já i odesilatel jsme několikrát zásilkovnu kontaktovali telefonicky, bohužel vždy nám bylo sděleno, že zásilka je na DEPU v Brně a je na cestě. Několikrát jsme oba popsali i obsah zásilky.
Po měsíci jsem napsala na reklamační oddělení jakožto čekající příjemce zásilky. (číslo reklamace CZCS-***887) Bylo mi sděleno, že reklamaci musí podat odesilatel.
Pan Coufal tedy podal reklamaci taktéž a mně poslal kopii.(číslo reklamace CZCS-***682). Dne 26.8.21 mu byla poslána omluva a prý, že zásilka je na DEPU v Liberci.
Dnes je 22.9.21 a dodnes zásilka nebyla doručena a ani vrácena odesilateli.
Přeprava zásilky - nedoručená (ztracená) zásilka
Byla bych ráda, aby služba Zásilkovna jakkoliv reagovala. Očekávám nějakou omluvu a náhradu, předpokládám, že balíčky jsou nějak pojištěné? Jak už jsem uvedla obsah balíčku měl hodnou 2000,- Kč. Bohužel do teď mne ani odesilatele nikdo nekontaktoval a nenabídl žádné řešení problému.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba, v tomto případě přeprava zboží, poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.